Hallo, ik ga waarschijnlijk van oktober tot en met december naar Zambia om daar vrijwilligerswerk te doen. Mijn vraag is of iemand hiermee ervaring heeft en nuttige tips heeft over dingen die ik van te voren in Nederland moet regelen naast bv. inentingen, reisverzekering en visa.
groeten!
Ik zoek ook nog vrijwilligersprojecten, met welke organisatie ga je en hoeveel bedragen de kosten?
groeten
Filip
hfilipke@hotmail.com
ik kom net uit zambia en heb daar samen met 40 jongeren 2 woonhuizen opgebouwd voor leraren. het was echt een hele ervaring en je leert ook veel op zo’n project ! neem ook een kijke bij de victoria falls en trek er een middag vooruit want het is cker de moeite waard ! neem een goeie camera meeh !
als je aan de malaria pil gaat kan je beter malarone nemen want van lariam krijg je rare bijverschijnselen maar dat is geheel aan jezelf !
groetjes een zambia ganger
halo, ik ben net terug uit zambia, we bezochten een vriend in chongwé, even boven lusaka waar hij vrijwilligerswerk doet
mijn ervaring met de mensen is dat ze zeer vriendelijk zijn.
tips : neem euro’s mee ipv dollar : de raid is hoger
laat je inenten tegen gele koorts, tetanos en hepatitis a als je langer dan 14 dagen in het land verblijft./ vraag inlichtingen bij het tropisch instituut , zij weten het best wat je nodig hebt
wij namen eveneens malarone tegen malaria en hebben geen bijwerkingen ondervonden
neem dettol mee om lavabo en wc te ontsmetten als je dat nodig lijkt en ook een soort gel waarmee je je handen kan ontsmetten voor je eet ( indien geen water voorhanden is : en dat gebeurt vaak, toch in chongwé)
indien je nog vragen hebt, kan je mailen : mieke_van_hee@yahoo.com
en geniet van je reis
indien je livingstone kan bezoeken ( als je er niet te ver vanaf zit) : victoriafalls zijn een aanrader maar ook een sunset-cruise en een bezoek aan mukuni- village
hoi iedereen,
Mijn naam is Elke. Ik woon en werk op het moment in Winterberg, Duisland. Ik ben al een tijdje op zoek naar vrijwilligerswerk. Waar maakt me niet zoveel uit. Het probleem is dat ik maar ongeveer twee maanden weg kan hier. Ik heb al verschillende sites bezocht. Maar het wil maar niet lukken, omdat het allemaal erg duur is en ook de tijd is te lang. Weten jullie misschien een site voor mij?
BVD groetjes Elke
Hoi allemaal,
ik lees al jullie berichtje, maar het wordt mij niet helemaal duidelijk hoe je aan vrijwilligerswerk komt in het buitenland.
Via welke organisatie dus??
Ik ben een keer eerder geweet via een organisatie uit Amsterdam voor een paar weken, maar ik wil nu graag 3 maanden weg.
Van februari tm april … ik ben 31 jaar , dus helaas ben ik niet voor alle organisaties geschikt.
Wie kan mij helpen aan namen van betrouwbare organisaties??!