Hoihoi!
Ik wil mezelf via deze weg graag voorstellen op dit geweldige forum.
Mijn naam is Linda Voets, ik ben 23 jaar en net afgestudeerd aan de Pabo te 's-Hertogenbosch. Al enkele weken ben ik aan het werk als invalkracht in het onderwijs, dit bevalt me goed. Nog lekker de vrijheid, geen verplichtingen of verantwoordelijkheden. Daarom wil ik nu graag de kans grijpen om wat meer van de wereld te gaan zien.
Mijn plan is om in de zomer van 2013 te vertrekken naar Cuba en vanuit daar een mooie reis te maken door Midden- en Zuid-Amerika. De landen die ik wil gaan bezoeken zijn Cuba, Mexico, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama, Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia (hier zal ik een maand vrijwilligerswerk gaan doen), Chili, Argentinië en Brazilië. Het zijn er nogal wat en ik heb ook geen flauw idee of ik ze allemaal heel uitgebreid kan gaan bekijken. Vandaar dat ik me op dit forum aanmeld en graag gebruik zou willen maken van jullie ervaringen en adviezen.
Vrijwilligerswerk wil ik waarschijnlijk gaan doen via SKiB, Stichting Kinderen in Bolivia. Zij werken met verschillende sociale projecten die zijn opgezet door de Boliviaanse bevolking. Wat ik daar precies ga doen, wordt binnenkort besproken. Ik kijk er in ieder geval ontzettend naar uit!
Als er iemand is die dit leest en zelf ook in Midden- en/of Zuid-Amerika is geweest en dit met mij wil delen: GRAAG! Ik ben echt een leek wat (wereld)reizen betreft. Als je me antwoord kan geven op onderstaande vragen ben ik al enorm geholpen. Mailen mag altijd: linda_voets89@hotmail.com
Ik zou graag een beter beeld hebben van de kosten van deze reis, wat zou ik per land ongeveer kunnen rekenen. Hoeveel hebben jullie gespaard en uitgegeven?
Welke plaatsen moet ik écht bezoeken? Of welke juist niet.
Is het handig om een tablet/Ipad mee te nemen? Bijvoorbeeld voor het opslaan en publiceren van foto’s, e-books, wifi op openbare plaatsen.
Alvast bedankt en ik kijk uit naar alle gezellige contacten! Groetjes Linda