Work & travel in Australië als afgestudeerde: meningen

Hallo allemaal, ik ben van plan om na mijn studies tot 1 jaar naar australië te gaan op basis van een WHV
Momenteel studeer ik Handelsingenieur(finance), en ik vroeg me af hoe toekomstige werkgevers zouden staan tov iemand die een jaar is gaan rondreizen?
Ook vroeg ik me af of ik met dit diploma een tijdelijke job zou kunnen krijgen in mijn ‘field’ (in de plaats van fruitpicking dan ofzo) met de WHV (ik ben op de hoogte dat ik hiermee max 6 maand voor een werkgever kan werken)

Ik denk niet dat er een werkgever is die, als je zegt dat je na je studie een jaar bent gaan reizen, zijn neus optrekt. Ik denk eerder dat je de reactie krijgt zoals die in Australië gebruikelijk is: ‘goodonya’ of’good for you’.
De kans op een baan in je vakgebied acht ik iets kleiner. Je zou eens kunnen beginnen bij de Rabobank, die is als handelsbank breed vertegenwoordigd in Australië en ik weet dat die ook Nederlanders op stageplaatsen in Australië hebben.
Maar aan de andere kant, een jaartje fysiek bezig zijn in de buitenlucht…je kunt nog heel lang op kantoor zitten:dag:
Succes,
Willem

Eens met Willem! Ik denk dat een jaartje reizen zelfs goed staat op je cv in plaats van een struikelblok. Zolang je na dat jaar wel een baan zoekt voor langere tijd, zodat je geen jobhopper wordt.
Ik heb na mijn studie ook een jaar gereisd o.a. naar Australië. Ik had HBO hotelmanagement gestudeerd en kreeg met mijn diploma al snel een baan op een cruiseship waardoor ik in mijn vakgebied aan de slag kon. In mijn netwerk van hotelschoolstudenten had ik voor vertrek al gehoord waar ik moest zijn voor zo’n job. Hoe het met finance jobs zit weet ik niet, maar misschien kun je bij reislustige medestudenten of net afgestudeerden van je opleiding informeren naar werkgevers in Australië!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app