Ik vertek 17 oktober 2008 voor ruim 9 maanden naar aruba om daar in het onderwijs te werken. Ik ben op zoek naar iemand die het gezellig vind om samen een appartement te delen.
Ik heb de eerste drie maanden een apartementje gehuurd, maar dat kost vrij veel voor mij alleen. Het is een twee persoonstudio, daarna ben ik vrij om verder te zoeken, maar als het goed bevalt kan ik daar blijven zitten. Laat iets van je horen, als 't je wat lijkt!
als het goed is, ben jij nu al op Aruba. Heb je de storm overleefd? Over een week vertrek ik ook naar Aruba. Huisvesting heb ik in principe geregeld, alleen voor de periode 9 januari tot 17 januari lukt het me niet om het voor elkaar te krijgen. Misschien een beetje rare en brutale vraag, maar als je nog een huisgenootje zoekt voor een weekje, zou ik dat heel fijn vinden!
Succes met werken en hopelijk weer van de zon genieten in plaats van regen!
Wat leuk dat je ook op Aruba bent.
Ik zit op dit moment ook op Aruba. Ik loop hier stage tot en met juni 2009.
Ik weet niet of jij nog een woonmaatje zoekt. Anders heb ik wel interesse.
Mag ik misschien vragen in welke buurt jij woont? Ik woon zelf in Ayo.
Ik huur een studio van een Nederlandse echtpaar. Maar ik heb ervaren dat het eigelijk leuker is om samen met iemand iets te huren. Dus mocht je nog een woonmaatje zoeken.
Kan je mij mailen : [EMAIL=“xdidix@hotmail.com”]xdidix@hotmail.com
Ik woon nog steeds alleen. 't is misschien handig dat we wat meer over elkaar te weten komen. Mijn e-mail adres is [EMAIL=“evavanrooij@hotmail.com”]evavanrooij@hotmail.com ook kun je me vinden op hyves.
Ik ben gina 21 jaar en wil volgende maand naar aruba.
Het liefste zou ik zeker in het begin iets met iemand huren dat is nou eenmaal makkelijker om te starten .
dus bij deze …
kben ook op zoek naar werk iets in de horeca dus weten jullie iets laat het me weten mijn email is [EMAIL=“jean_pc@msn.com”]jean_pc@msn.com
Hi,
inmiddels ben je vast al op Aruba. Ook ik wil graag voor een periode in het buitenland werken. Het liefst in de communicatie of toeristische sector, maar de horeca vind ik ook leuk. Hoe is je ervaring tot nu toe? Bevalt het een beetje op Aruba? Hoe heb je het aangepakt met het zoeken naar werk? Graag zou ik het van je willen weten.
Groetjes,
Merian
Ik heb mijn baan al vanuit NL geregeld en werk hier als leerkracht in het basisonderwijs. Maar ik ben wel omgeven door mensen die hier op de bonnefooi naartoe zijn gekomen en werk hebben gevonden. Het loon is hier erg weinig, vandaar dat de horeca best interessant is. Vooral de Amerikanen zijn gulle gevers en de tips zijn vaak meer dan het loon zelf. Met andere woorden, door de tips kun je er van rondkomen.
Voor de rest begint nu over twee weken het hoogseizoen hier, dus ze zijn nu vollop mensen aan het aannemen en de mensen die thuiszitten mogen allemaal rond de 15e december beginnen. De meeste zijn hier gewoon bij horecagelegenheden langs gegaan om werk te zoeken. Het toerisme is hier natuurlijk ook een goede sector, maar ik ben daar zelf niet in thuis. Succes met alles!
Groetjes Eva,
PS voor een salaris zonder tips moet je nooit voor minder dan 2200 gulden gaan werken, anders wordt het krap leven hier (minimumloon is hier 1600 gulden)
Hoi Eva,
bedankt voor je reactie en tips. Leuk zeg als leerkracht. Hoe heb je je baan vanuit Nederland geregeld? Via een website of gewoon sollicitatiebrieven schrijven? De horeca/toeristische sector is erg leuk om in te werken, toch ben ik het liefst op zoek naar werk in de communicatie/media. Zelf ben ik daarin afgestudeerd en heb in deze richting ook een baan (bij een krant). Heb jij misschien tips om op Aruba een baan in deze richting te vinden? En hoe is het om te werken en wonen op Aruba? Bevalt dat?
Groetjes,
Merian
hallo mensen ik plan om half januarie te gaan als het meezit, ik probeer om via internet gewoon sites van horeca tenten te bezoeken en te mailen als er niets uit voorvloeit ga ik evengoed gewoon op de bonnefooi !!
anyway voor meer tips over huiisgenoten om te starten huistips of werktips kan je gewoon reageren of me mailen [EMAIL=“jean_pc@msn.com”]jean_pc@msn.com
Hoi Eva,
Hoe valt het mee om als leerkracht in Aruba te werken? Ik ben zelf ook leerkracht en zie het ook wel zitten om in het buitenland te werken. Hoe heb je die job gevonden?
grtz Bea