Hoi hoi,
Wat leuk dat jullie richting SW Engeland gaan…echt helemaal te gek. Ik heb zelf in Bournemouth gestudeerd en heb daar dus 3 jaar gewoond. Dat is echt een super keus geweest want leuker had ik het niet kunnen hebben 
Bournemouth is een badplaatsje ong. 15-30 minuten rijden van Southampton en ik geloof dat kosten ong. hetzelfde zijn. Voor huur betaalde ik 65 pond/maand en dat is exclusief gas/electriciteit/sewage (?!)/telefoonkosten etc. Ik woonde 2 jaar in een huis met 3 anderen, het laatste jaar met 4 anderen, maar het was altijd rond die prijs. Dit varieert natuurlijk erg, er zijn heus ook goedkopere flats/huizen je moet even zoeken. Ik weet niet of er via jullie stage/werk iets voor jullie wordt geregeld en hoe oud jullie zijn, als jullie studentenleeftijd zijn kunnen jullie even informeren bij de Accomodation Service van Southampton Institute of S’ton University. Er zijn echt superveel sites waar je kunt kijken- http://uk.easyroommate.com/search/Southamp…n-flatshare.htm
www.letalife.com nou ja op Google vindt je zoiezo veel results.
Kosten voor uitgaan zijn per avond als student (korting) misschien rond de 25 pond, als je iets meer naar de duurdere clubs/bars wordt dit al snel 35-40 pond. Maar je kan ook heel gezellig een avondje in de pub wat gaan drinken dan ben je misschien 15 pond kwijt. Een “pint” bier/cider was in bournemouth 2.60 pond geloof ik.
Boodschappen zou ik in de grotere supermarkten doen, dan kan je veel besparen!! Waitrose is erg duur, ASDA is heel goed heeft veel ‘euroshopper’ merken zeg maar! (ik denk nog als student
) en de Aldi en Lidl heb je daar ook. Sainsbury’s was ook altijd erg goed. Per week gaf ik soms 15 pond uit aan eten, ik kocht ook veel groente bij de groenteboer, vers en goedkoper (maar ik had mazzel die zat lekker dichtbij, dat heb je ook niet overal) Ik at ook geen vlees dus dan spaar je ook. Etens kosten zijn wat moeilijker in te schatten, sorry!
Kosten voor electriciteit & gas- Gas was per 2 maanden ong. 60-70 pond en electriciteit geloof ik ook zoiets.
Als je een telefoonlijn regelt zou ik echt voor BT kiezen en NIET NTL!!! Daar hebben we zoveel problemen mee gehad ook al doen ze combi packages met TV. BT was goedkoop en kun je ook internet mee combineren, gewoon erg handig.
Als jullie wat gaan rondrijden en jullie hebben de kans om een keer uit te gaan in Bournemouth, zeker doen!!! Circo en Elements op donderdag is supergezellig, da’s international night! Of Toko, BarMed (die heb je zeker weten ook in Southampton)
Succes met jullie verhuizing en jullie gaan het vast heel erg leuk hebben!!!
Groeten, Floor