Wonen in Mexico

Goedemiddag allemaal,

Graag wilde ik weten wat je aan geld middelen nodig hebt om in mexico een stukje land te kunnen kopen en een huis te bouwen.

Verder wat heb je aan geld nodig om daar te wonen en niet meer te hoeven werken
Mits je normaal omgaat met je geld

Ikzelf wil met mijn vriendin verhuizen naar mexico om daar uiteindelijk eens te kunnen genieten van t leven en niet de hele tijd gejaagt worden door de stress hier in nederland.

zaak en huis verkopen,vertrekken en genieten???:nod:

in ieder geval bedankt voor jullie reactie’s

M.vr.gr. Wim

hoi wim
antwoord op je eerste vraag is wat moelijk, want het ligt er aan in welke plaats je wilt wonen,in toeristen gebied of juist niet, midden in de natuur, ergens in de bergen,in het zuiden in het midden of in het noorden, de mogelijkheden zijn enorm en de prijzen verschillen nogal veel.

en wij zijn redelijk op de hoogte op dat gebied. mijn vrouw is architect en ik werk als bouwkundig tekenaar, en werken op vele plekken in México.

wat je aan geld nodig hebt om redelijk te kunnen leven? ik heb een tijd geleefd van 5000 pesos p/m.{+/- 263 euro} daar betaalde ik mijn internet,electra,tel,eten,water en een auto. {dat was met 3 personen}. maar dit is echt wel het minimum.dit is zonder aflosing van je koophuis.
de Méxicaanse overheid vraagt wel een bewijs dat je minimaal over 15000 pesos p/m kunt beschikken als je hier komt wonen zonder werk.hun gaan ervan uit dat je de huur van je huis en verzekeringen ook nog moet betalen.
hier over kan ik nog wel meer schrijven, want uitzonderingen zijn er genoeg.

het is over het algemeen niet toegestaan om als niet mexicaan een huis aan het strand te kopen{UITZONDERINGEN DAAR GELATEN}.
je kan wel een appartement kopen aan het strand.

zo ik kan nog wel ff door gaan.
maar als je de knoop hebt doorgehakt en je wilt meer weten laat het me maar weten.

gr. Ron.:zon02:

Hoi Ron,

Bedankt voor je reactie.

Momenteel denken we erover om in de buurt van playa dc te gaan wonen.
Hier zijn we eigelijk nog niet helemaal uit ivm de kosten omdat het daar enorm verschilt.

We willen diverse stukken grond kopen.
1 stuk voor ons eigen huis en de andere voor div app om deze te verhuren.

Ik ben nog op zoek naar een archtect en tekenaar.
Heb mijn huis wel al getekend maar zal t toch naar hun maatstaven moeten omzetten.
Ik denk niet dat ze onze nederlandse tekeningen accepteren.

Momenteel staat 28 december 2011 op de planning.
Zal mischien eerder worden als ik mijn bedrijf en huis goed kan verkopen.

Ik wilde me zelf de bouwwerkzaamheden op mij nemen(heb ja alles hiervoor)en neem een zeekontainer met gereedschap mee.

Zelf zijn we net 5 weken terug uit Playa dc.
En gaan 14 oktober weer terug.
Dit om diverse dingen uit te zoeken en nog effe rust voor de hektiek hier weer begint.

Ik hoop dat ik meer kom te weten dan kan ik mijn vragen ook duidelijker neerzetten.

In ieder geval bedankt tot zo ver.

M.Vr. Gr Wim :dag:

Beste Wim,

Ik wens je allereerst het beste met je keuzes/plannen om je in Mexico te vestigen.

Ik werk als makelaar op het eiland Cozumel en wil 1 kanttekening maken op het bezitten van een huis aan het strand als niet Mexicaan.
In principe klopt het wat Ron zegt.
Je mag als niet Mexicaan geen land bezitten aan de grens of kust.
Ik woon/werk op een eiland dus dat zou inhouden dat ik nooit iets kan verkopen aan buitenlanders (mijn grootste markt)
Er is een manier gevonden om dit te omzeilen dmv een trust (Fideicomiso Traslativo de Dominio of gewoon Fideicomiso) bij een Mexicaanse bank.

Indien je meer hierover weten wilt, verwijs ik je naar www.cedral.com

Hey allemaal,

Ik heb een aanbieding gekregen om in een hotel te gaan werken. Ik zou zo’n 14.000 pesos verdienen + kost en inwoon. Nu vraag ik me af of dit loon genoeg is om mee rond te komen en nog wat geld opzij te zetten. Natuurlijk hangt dit af van wat je allemaal van plan bent te doen. Ik heb geen dure levensstijl. Gewoon af en toe een bezoekje hier of daar, en af en toe eens uitgaan :wink:
Ik heb er eigenlijk geen echt idee van hoe “duur” het leven is in mexico.

Veel mensen hier zijn uiteraard het perfecte aanspreekpunt, aangezien jullie echt eigen ervaring en eigen info kunnen geven …

14,000 pesos als je geen huur of eten hoeft te betalen is zeker heel erg haalbaar.

Verwacht niet dat je om de 3 weken terug naar Nederland kunt vliegen, maar uitstapjes binnen Mexico zijn zeker mogelijk.

Toen ik nog studeerde betaalde ik eten, huur en uitgaan van ongeveer 1000 euro = 20,000 pesos per maand.

Zonder huur en eten zou ik ongeveer 500 euro overgehouden hebben = 10,000 pesos.

Dus het is zeker te doen.

Kijk alleen wel uit. Als je in de buurt van Cancun zit, zijn de uitgaansgelegenheden wel een flink stuk duurder omdat ze op toeristen gericht zijn.

Ben nu ook niet direct van plan om geregeld over en weer te gaan vliegen. Ik bedoelde met bezoekjes uiteraard uitstappen in de omgeving. 'k Heb al eerder in het buitenland gewerkt, maar nog nooit in zuid-amerika…
Met 14.000 pesos heb je dus wel voldoende voor persoonlijke uitgaven als je niet al te gek gaat doen?

Ja, 14,000 pesos zou meer dan genoeg moeten zijn.

hallo allemaal,

In ieder geval bedankt voor jullie reactie’s.
Kom ik in ieder geval verder mee.

als ik even doortel voor de komende 25 jaar dan ben ik gemiddeld 5 miljoen peso (+/_ 300.000) Euro kwijt om normaal te kunnen leven.
Dit alleen als ik niet zou gaan werken of wat dan ook.

Gezien de normen in nederland koop ik daar hier alleen maar een huis voor.
Voor de rest nog werken en hopen dat je alles behoud.

Dus voor mij betekend dit alles hier verkopen en daar eerst eens rustig bekijken wat ik wil.
Kan nog altijd een nieuw bedrijf beginnen, maar dan alleen op een vriendelijker tempo dan in nederland.

gr. Wim :wink:

14000 pesos is hartstikke veel! helemaal als je geen huur hoeft te betalen. Ik moest eerst rondkomen van 10000 pesos en dan gaat er nog bijna 5000 af voor de huur. Het is geen super de luxe maar kan er leuk van leven. En nu moet ik rondkomen van niks, haha. Druk op banenjacht :slight_smile:

Ik heb dit topic een beetje gevolgd en zie steeds andere bedragen langs komen ik woon zelf in Cuernavaca maar om een beetje rond te komen hier heb je zeker meer dan 14000 peso,s nodig .Vooral in het begin denk aan de aanschaf van een auto (zonder auto begin je hier niks de afstanden zijn gewoon te groot ) dan heb je nog de inrichting van je huis en veel andere kleine dingen. Ik woon hier met mijn vrouw en zoon van 14 dan praat je over drie personen.Als je hier alleen woont bv als student is het een ander verhaal.

Groeten John:vak02:

Rianne, werk je niet meer bij dezelfde werkgever?

Ik heb kost en inwoon bij m’n loon he. Dus het gaat eigenlijk enkel om “persoonlijke uitgaven”. Een auto ga ik daar nu ook niet direct gaan kopen. Als ik de aanbieding aanneem, dan ben ik nog niet onmiddellijk van plan mij er definitief te gaan vestigen: ik ga er gewoon een jaartje werken en de omgeving & cultuur een beetje verkennen.

Karin ik werk niet meer bij dezelfde werkgever. Beviel niet zo goed, haha. Ben eigen bedrijf begonnen, en gaat op zich prima tot nu toe. Moet alleen nu ergens inkomsten vandaan zien te halen. Alles voor bedrijf komt volgend jaar. Maar dat komt vast wel weer goed :slight_smile: Hoe is het op Cozumel?

Hoi John,

Ik las jouw bericht over de bedragen welke allemaal verteld worden.
Wat heb je nodig volgens jouw om redelijk te leven in mexico.

Kom momenteel niet verder.

Wij vertrekken met zijn 2 eerst maar ik denk dat mijn kids later er bij zullen komen.
wij zelf beginnen van onderop en moeten ons laten leiden door de verhalen van anderen.

M.VR.GR Wim

Beste Wim,

De volgende xxxxxxxxx geeft informatie over het prijsniveau in Mexico.

Met vriendelijke groet,

Mexico Vandaag

Hallo Wim het is moeilijk voor iemand anders het juiste advies te geven omdat de situatie voor iedereen anders is Ook als je nog schoolgaande kinderen heb brengt het extra kosten met zich mee.Wat ik wel zal doen is het eerste half jaar een huis huren niet kopen tot je de omgeving goed ken kopen kan altijd nog .Wij gebruiken tussen de 25000 en 30000 pesos per maand.Het Ligt er ook aan in welke gedeelte je wilt gaan wonen de toeristische delen van Mexico zijn altijd duurder ook heb je veel prijs verschil tussen de steden zelf.

Groeten John
[EMAIL=“johnyluz@terra.com.mx”]johnyluz@terra.com.mx