Wonen in Mexico

Goedemiddag allemaal,

Graag wilde ik weten wat je aan geld middelen nodig hebt om in mexico een stukje land te kunnen kopen en een huis te bouwen.

Verder wat heb je aan geld nodig om daar te wonen en niet meer te hoeven werken
Mits je normaal omgaat met je geld

Ikzelf wil met mijn vriendin verhuizen naar mexico om daar uiteindelijk eens te kunnen genieten van t leven en niet de hele tijd gejaagt worden door de stress hier in nederland.

zaak en huis verkopen,vertrekken en genieten???:nod:

in ieder geval bedankt voor jullie reactie’s

M.vr.gr. Wim

hoi wim
antwoord op je eerste vraag is wat moelijk, want het ligt er aan in welke plaats je wilt wonen,in toeristen gebied of juist niet, midden in de natuur, ergens in de bergen,in het zuiden in het midden of in het noorden, de mogelijkheden zijn enorm en de prijzen verschillen nogal veel.

en wij zijn redelijk op de hoogte op dat gebied. mijn vrouw is architect en ik werk als bouwkundig tekenaar, en werken op vele plekken in México.

wat je aan geld nodig hebt om redelijk te kunnen leven? ik heb een tijd geleefd van 5000 pesos p/m.{+/- 263 euro} daar betaalde ik mijn internet,electra,tel,eten,water en een auto. {dat was met 3 personen}. maar dit is echt wel het minimum.dit is zonder aflosing van je koophuis.
de Méxicaanse overheid vraagt wel een bewijs dat je minimaal over 15000 pesos p/m kunt beschikken als je hier komt wonen zonder werk.hun gaan ervan uit dat je de huur van je huis en verzekeringen ook nog moet betalen.
hier over kan ik nog wel meer schrijven, want uitzonderingen zijn er genoeg.

het is over het algemeen niet toegestaan om als niet mexicaan een huis aan het strand te kopen{UITZONDERINGEN DAAR GELATEN}.
je kan wel een appartement kopen aan het strand.

zo ik kan nog wel ff door gaan.
maar als je de knoop hebt doorgehakt en je wilt meer weten laat het me maar weten.

gr. Ron.:zon02:

Hoi Ron,

Bedankt voor je reactie.