Wonen in Londen

Hallo,

Mijn vriend heeft een baan aangeboden gekregen in Londen en wij hebben besloten van deze uitdaging gebruik te gaan maken, super leuk!
Allebei zijn we diverse malen in Londen geweest voor vakantie maar wonen is natuurlijk heel wat anders…

Ik ben erg benieuwd hoe het is om in Londen te wonen en in welke delen van Londen het goed toeven is. Wij hebben maximaal 3000 per maand om te besteden aan een woning. Het liefste kiezen wij voor een 3 bedroom appartement omdat wij nu nog met z’n tweeën zijn maar in de toekomst hopelijk 3, en we willen familie/vrienden graag comfortabel laten overkomen zo af en toe.
Daarnaast moet ik zelf natuurlijk ook nog een baan vinden (ik werk nu op de sales & marketing van een evenementenlocatie), ook erg benieuwd hoe dat is… is er veel werkgelegenheid?

Zelf ben ik 30 en mijn vriend is 35!

Er benieuwd over mensen zijn die hier meer over kunnen vertellen :slight_smile:

Groet, Simone

Londen is één van de duurste plekken om te wonen. Wellicht is het slimmer om net buiten Londen te gaan zitten, dan heb je meer woning voor minder geld en met het OV zit je zo in hartje Londen.

Wat betreft de baan… Hoe zeker is het dat jullie daar lang blijven. Er is iets gaande dat Brexit heet en dat kan inhouden dat de toekomst ietwat onzekerder is en dat het voor jou ook iets moeilijker gaat zijn om daar een baan te vinden (sorry, wil je niet depressief maken, maar is wel de realiteit, er is nog veel onzekerheid over de Brexit).

Bedankt!
Zijn ons inderdaad bewust van de dure stad en Brexit. We gaan hoe dan ook, dus zullen het gaan ondervinden daar :slight_smile:

Dan wens ik jullie veel succes en vooral heel veel plezier. Groot-Brittannie is een mooi land, zou daar best ook zelf kunnen en willen wonen (zei het dat ik het dan een stuk noordelijker zoek… liefst zelfs in Schotland)