Ik heb eens tage gevonden in Wandsworth (zuid-west Londen) maar aangezien hij op kort termijn is moet ik snel een kamer vinden. Heeft iemand tips waar ik advertenties zou kunnen vinden? Op internet is het niet heel veel soeps, zeer veel onduidelijke sites waar maar 1 of 2 kamers op staan.
Op deze site worden een groot aantal kamers aangeboden. Toen ik zelf stage liep in London, hoorde ik van veel mensen dat ze via deze site aan een kamer waren gekomen. En dat waren best mooie kamers voor een redelijke prijs. Maar daar moet je natuurlijk een beetje geluk mee hebben.
er zijn in londen een heleboel hostels waar je kunt verblijven ik weet dat een klasgenootje dat van mij ook gedaan heeft. zij maken dan eten voor je ( typische engelse eten) en maken alles voor je schoon. Ik weet dat hun dicht bij het holland park zaten. Maar het is allemaal wel heel erg duur. Het beste is gewoon als je in londen aankomt dat je dan meteen verder gaat zoeken naar een andere kamer. Want zoals je zelf al aangeeft de internet sites geven niet veel aan.
en probeer anders je school hebben er geen mensen voor jou er al gewoont
Het enige advies dat ik je tot nu toe kan geven is: begin vroeg! Het is niet makkelijk om een stage plek te vinden en ik had mazzel dat ik er nog eentje kreeg. Ik begon dus te laat waardoor veel bedrijven al iemand hadden.
De meeste bedrijven zullen niet of negatief reageren op e-mail sollicitaties, ik weet niet hoe ze reageren op post of telefonische contacten, heb dat niet al te vaak geprobeerd.
De meeste bedrijven vinden een telefonisch interview goed genoeg, maar er bij mijn medestudenten er een paar geweest die vroegen of de student niet langs kon lopen.
Wij hebben een paar kamers te huur in Londen, direkt tegenover het metro station van Arnos Grove op de Piccadilly line, dus maar 20 minuten naar Oxford Circus!