wonen in Kenya?

Hallo,

Weet iemand wat de normale kosten van levensonderhoud in Kenia zijn voor verblijf van 6 maanden per jaar (huur, eten, g/l/w, etc). Ik behoef geen luxe, maar een gewoon leven.

Hoi,

Kenia is geen goedkoop land wanneer je als Nederlander daar zes maanden per jaar wilt verblijven. Huurprijs is sterk afhankelijk van waar je wilt wonen, je eisen mbt veiligheid. Voor een appartement op een compound met een vrij ‘basic’ inrichting wel voorzien van een zwembad met goede beveiliging betaal je al gauw 600 euro per maand. Daar zitten de kosten van schoonmaak e.d. Bij inbegrepen, excl. electra.
Wat wil je die zes maanden in Kenia gaan doen? Wil je iedere dag naar 't strand, hangt door ook een prijskaartje aan.

Kortom: reken op ongeveer hetzelfde budget als in Nederland, sterk afhankelijk van je individuele eisen.

Succes!

Diani

Dank je wel, Diani. Ik dacht aan Kisumu of iets dergelijks. Maar ik kan er natuurlijk eerst (weer) eens naartoe reizen en rondkijken.

Dat is altijd beter. In Diani liggen de prijzen voor huur etc. behoorlijk hoog omdat het een van de bekendste badplaatsen van Kenia is.

Groet uit Diani dus…

Hallo Gerard hier een kleine berekening over de woon/leef kosten hier in Kenya
dit is voor een normaal huis in een redelijke omgeving maar weinig musungus leven op deze manier maar het voordeel is dat je wel het echte leven mee maakt en toch redelijk riant kan leven als je alleen ben.

Dit is voor de grote stade.

Nairobi huur
3 bedroom house in Buru Buru ( jericho) 25.000 Ksh
Electra/ water 8.000 Ksh
Medical 8.000 Ksh
Food ( market en Uchimi) 15.000 Ksh
School fees ( kleinkinderen) 5.000 Ksh
Matatu etc. 1.000 Ksh in huis

Total 62.000 Ksh
Hulp -security 6.000 Ksh

Dat is excl inrichting reken daarvoor ongeveer basic 30.000 tot 50.000 ksh.

Ik heb net een advertentie gezien voor Upper matasia (NGONG) een bungalow 3 kamers 35.000 Ksh wel een nieuwe en 300 m vand de tarmac ( doorgaande weg).