Heeft iemand ervaring met het huren van een Villa of cottage langs de zuidkust van Mombasa - liefst Galu of Diani beach.
Ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken, lokaal huren of via een agentschap in België of Nederland.
Wij gaan regelmatig naar Kenia en zouden graag onze formule veranderen.
Alvast bedankt voor jullie réactie:dag::vak01:
Marry
Reeds een 5-tal jaar reis ik ongeveer om de 3 à 4 maanden naar Kenia. Wat betreft het huren van een villa of cottage heb ik in die tijd uiteraard reeds heel wat ervaring opgedaan.
Ben terug sinds eind juni en heb er nu zelf een villa gekocht (tussen Diani en Galu).
Geef me gerust je e-mail adres door. Op die manier kan ik je de nodige uitleg geven over het huren van een huisje daar.
Kan je mij wat meer vertellen over het huren van een woning in Kenia en wat de kosten van onderhoud zijn. Ik praat dan over een gewone middelmatige woning in Mombasa of er vlakbij aan de kust. Ik heb zo rond de 1.600 euro te besteden en vroeg me af of dat genoeg is.
Het huren van een huis aan de kust kan bij ons voor 2 personen vanaf € 350,00 per week.
Inbegrepen: water, gas, electriciteit, kok, huisbewaarder, tuinier, nachtwacht, zwembad, bedlinnen, handdoeken.
Drank en voedsel dien je zelf aan te kopen.
Indien gewenst, kan je op voorhand een klein boodschappenlijstje doormailen met de noodzakelijkste dingen die je wenst aan te treffen in het huis bij aankomst.
Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Wat ik eigenlijk bedoelde is een apartement of huisje voor langere periode. De bedoeling is om voorlopig in Kenia te gaan wonen. Ik ben alleen aan het uitzoeken wat de kosten van levensonderhoud zijn als je daar woont. Ik hoop dat je me daar wat meer inzicht in kan geven.
Mijn emailadres is [EMAIL=“a.a.j.vos@chello.nl”]a.a.j.vos@chello.nl
Een huisje of apartement met 2 of 3 slaapkamers en zeg maar maximaal 5 tot 10 minuten van de kust. Het zoeken naar makelaars via internet is erg lastig en ik kom alleen maar vakantiewoningen tegen. Ik hoop dat je me wat verder kan helpen.
ZOu je omgekeerd werken ? als je in Kenya woont zomaar een huisje huren in Nederland ?
Het beste wat je m.i. kan doen is een huis huren of een domme all inclusive formule boeken , en dan bij Nakumat Nyali op het prikbord gaan kijken wat er allemaal te huur is en persoonlijk gaan bezoeken?
Zelf huur ik twee maanden een huisje in Kilifi voor 1000 euro. (per twee maanden) Hier kunnen 6 personen slapen en er is ook een kok, linnen, houseboy, askari, handdoeken.
Je levenskosten zijn uiteraard totaal afhankelijk van je levensstijl. Ik kom toe met 50 €uro per week, maar ik rook en drink niet en ga niet uit.