Wonen in Johannesburg?

Hallo iedereen!

Ik heb enkele vragen, maar eerst misschien even kort dit.
Mijn vriend en ik zijn in september-oktober dit jaar (2013) naar Johannesburg geweest. We zijn daar vrijwilligerswerk gaan doen, dit in een keuken in een opvangtehuis voor mishandelde vrouwen en kinderen. We hebben hier de tijd van ons leven beleefd!! We hebben super leuke mensen ontmoet en zijn daar met open armen ontvangen geweest. We hebben gezien dat het leven daar zoveel mooier dan langs hier. Kortom we zijn daar ons hart verloren en kunnen niet wachten om terug te gaan.

Ook hebben we er al over nagedacht of het niet mogelijk is om eventueel daarheen te verhuizen en daar een leven op te bouwen.
We weten natuurlijk ook dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan en dat dit ook niet in een, twee, drie geregeld is.
Daarom vraag ik aan jullie om wat hulp… want ik heb geen flauw idee hoe ik hieraan begin, het internet staat ook vol met van alles en ik weet niet waar te beginnen.

Enkele vragen dus:
Waar kan ik duidelijke informatie vinden over de vereiste papieren die ik nodig heb om permanent in Johannesburg te mogen verblijven?
Wat zijn de eventuele mogelijkheden in verband met werk? Is het mogelijk daar werk te vinden of is het beter zelf een zaak op te starten? (We zouden graag bakkerij starten)
Welke buurten zijn er goed om te wonen en welke zeker niet?
Of weten jullie enkele site’s of adressen waar we deze informatie kunnen verkrijgen?

Het is een hele boterham (ik weet het ) maar ik zou graag zoveel mogelijk informatie verzamelen om te zien wat onze mogelijkheden zijn.

Alvast bedankt