Wonen in Blanes

Beste mensen,

ik ben erg benieuwd of er Nederlanders zijn die zich gevestigd hebben in Blanes of die daar een vakantiewoning / appartement hebben.

Dus woon je in Blanes of heb je daar een woning/appartement, wat is je ervaring en bevalt het je in Blanes (ook buiten de zomer om)?

Ben benieuwd … :zon02:

hallo ik wou eigenlijk dezelfde post doen ben daar ook benieuwd naar wil daar graag wonen. hoop hopelijk wat ervaringen van mensen te horen die daar wonen zolang t maar provincie girona is.

Sinds februari 2010 woon ik in Blanes in een appartement in het oude centrum. Ik ben daar neergestreken omdat mij een baan werd aangeboden in de buurt van Blanes. Het bevalt me prima, zowel zomer als winter. Ik zou wel iedereen die wil gaan wonen in Blanes aanraden om een appartement te zoeken tussen “de rots” en de haven in Blanes. In het toeristische gedeelte waar o.a. de campings en hotels zijn gevestigd is in de winter niets te doen, ik vind dat gedeelte nu een “spookstad” om het zo maar te noemen. Blanes is geliefd onder de Spanjaarden, in tegenstelling tot bijv. Lloret de Mar, zijn hier de winkels gewoon gesloten op zondag. Veel Spanjaarden zijn op zondagen te vinden op de boulevard voor het centrum van Blanes: wandelen, terrasje pikken of op het strand lekker samen zijn… Al met al: mij bevalt het prima! :vak02:

Wat voor werk doe je precies en waar?

En wat zijn nou jou vaste lasten per maand in dat appartement?
En in welke appartement zit je?

Dat zou ik ook heel graag willen damn.

Ik heb een leidinggevende functie bij een villa vakantieverhuur bedrijf en nog geen moment spijt gehad van m’n beslissing om in Spanje te wonen en werken. Natuurlijk moet je, als je in het toerisme werkt, juist in de zomer zelf hard werken en heb je geen dag vrij maar in de winter kun je die tijd ruimschoots inhalen en bijtanken van de drukke zomermaanden.

De huur van m’n appartement is Euro 600 per maand, aan gas en licht ben ik ong. Euro 150 per kwartaal kwijt en m’n internet/vast telefoon abonnement kost ong. Euro 60 per maand. Ik rijd in een auto van de zaak maar heb hiervoor wel een parkeerplek in de parkeergarage a Euro 140 per maand…

Ik hoop dat ik jullie vragen zo heb beantwoord!

Groetjes,
Monique

P.S. sorry voor de late reactie, was op rondreis in Thailand (dat doe je dus in de winter :wereld:)