Wonen in Barcelona ? Voor maximaal €450,- per maand ?

Als stagiair of student is het moeilijk om woonruimte te vinden in Barcelona. Bovendien liggen de huurprijzen extreem hoog.

Echter, *Search Jobs Abroad *kan je helpen met het vinden van woonruimte voor maximaal €450,- p/maand !!

Ben jij op zoek naar een (betaalbaar) gemeubileerd appartement ? Neem dan snel contact met ons op of kijk op Werken in het buitenland? Internationale Vacatures & Banen! voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,
Vincent

  • Het appartement heeft een badkamer, een keuken, een studiegedeelte en verder een slaapkamer die 2 bedden bevat (twin room) dus je deelt een kamer met een andere persoon;

Je MOET dus een kamer delen met een ander persoon, dan is 450 euro per maand plotseling erg duur.

Ik zou de voorkeur geven aan een eigen appartement.

@ Voetballer
Je kunt in dat complex ook alléén in een appartementje gaan zitten. Dat kost (even uit mijn hoofd) €100,- duurder.

Wij willen iets aanbieden dat gezellig is en niet te duur. Misschien is het wel een idee om (optioneel) aan te bieden dat men ook alléén in een kamer kan,…

Dus: bedankt voor je bijdrage !

Nog een bijdrage:

het is niet moeilijk om een kamer te vinden in Barcelona!

Het is wel moeilijk om een fatsoenlijke kamer te vinden die voldoet aan onze “Nederlandse” normen/waarden/eisen: dus een schoon huis, geen semi bouwval en rustig en stil ´s nachts.

In Barcelona worden de huizen echter niet altijd even goed onderhouden door de huisbazen, maar omdat je merendeel buiten bent, valt er best mee te leven. En de herrie: ach daar doe je waarschijnlijk ´s nachts aan mee :slight_smile: En oordopjes doen wonderen! En echt waar: als je niet per se in het centrum wil wonen, dan zul je zien dat je in Barcelona ook rustige wijken hebt :slight_smile:

Er worden nu echt duizenden kamers in Barcelona aangebonden die best betaalbaar zijn. Maar: neem inderdaad oordopjes mee, kijk soms even door iets heen en wees flexibel. En neem de tijd! Als je een beetje je best doet, vind je ter plaatse binnen 1 a 2 weken een prima naar NLse maatstaven kamer voor 400 euro per maand (gemiddeld).

450 euro voor een gedeelde kamer is mijns inziens echt veelsteduur!

Meer tips over het vinden van een kamer in Barcelona vind je hier:

(mijn website met 100.000 tips over wonen/werken en leven in Barcelona)

En als je een kamer nodig hebt voor korte tijd (paar nachten tot 2 weken max om een “vaste” kamer te zoeken), mail me dan even privé via e_mabel@yahoo.com.

Ik beschik over een goed netwerk van Nederlandse meiden (vriendinnen) die hun logeerkamer(s) voor weinig (10 tot 30 euro per nacht) verhuren aan studenten m/v uit Nederland. Sommigen hebben ook kamers voor een x aantal maanden - half jaar.

Groetjes,

Mabel

Hoi Mabel,

Je hebt een goede informatieve site: complimenten.

Wat betreft de hoogte van de huur: het is maar net waar je het mee vergelijkt. Het gaat bij ons om zeer nette kamers waar regelmatig iemand komt poetsen etc. (zie de site). Het is nieuw en weinig geluid in de nacht !

Ik weet dat er andere mogelijkheden zijn maar ik heb gezien dat dit er super uitziet. Maar goed wij hebben verder geen contract met hen / de kamers zijn ook niet van ons en aan huisvestigbemiddeling verdienen wij helemaal niets. Ik sta altijd voor alles open. En het doel is uiteraard een nette kamer tegen lage kosten.

Dus als ik een aanvraag krijg voor iemand die gaat stage lopen of er gaat werken neem ik contact met je op.

Bedankt voor je bijdrage.

Hallo,

Even een reactie:

*Wat betreft de hoogte van de huur: **het is maar net waar je het mee vergelijkt. ***

Ik vergelijk het met het hele kameraanbod in Barcelona!

En het doel is uiteraard een nette kamer tegen lage kosten.

Duidelijk maar dan vind ik de keuze voor een gedeelde kamer voor 450 euro per persoon (dus 900 euro per kamer!) een zeer aparte!

Studenten mogen overigens rechtsstreeks contact met me opnemen hoor!

Fijne dag nog,

Mabel

Oke prima.

Ik zal ze direct contact met je op laten nemen.

Nogmaals bedankt voor je bijdrage. Hier kunnen de studenten wat mee.

Als ik iemand heb die een vraag heeft over huisvesting in BCN zou ik die graag door willen zetten naar je.

Groet.

Prima. Als iemand na het lezen van alle tips op mijn website over huisvesting (appartement/kamers) in Barcelona nog vragen heeft, mag hij/zij die altijd stellen!

Alle tips vind je hier:

Groetjes,

Mabel