Hallo,
Net als jullie ben ik hard op zoek naar woonruimte in Barcelona. Vanwege mijn studie zal ik van september tot en met eind mei in Barcelona verblijven. Na mijn zoektocht thuis op internet, heb ik gemerkt dat er een hoop gefraudeerd wordt op bijv. websites als www.loquo.com en dergelijke waardoor ik het niet aandurfde om op die manier iets te huren. Daarom heb ik besloten om een ticket naar Barcelona te boeken en daar zelf rond te gaan kijken. Ik ben nu heel blij dat ik dat gedaan heb, dingen die aangeboden worden zien er in de werkelijkheid toch iets anders uit (bijv. geen gedeelde woonkamer, waardoor je noodgedwongen in een hokje van 9 m2 zit). Een voorbeeld kan ik ook geven met airconditioning in gedeelde appartementen. 550 euro voor een kamer, mooie kamer op de foto’s, maar de airconditioning in het trappenhuis, waardoor het in de 4 omliggende kamers niet uit te houden was. Ook mensen gevraagd die in dit soort appartementen woonden, wat zij er van vonden. Dan krijg je reacties als het was ok, maar bijna onmogelijk om het hier een beetje koel te houden. Na die eerste dag met name kamers bekeken te hebben, kreeg ik er niet zo’n goed gevoel bij. Tweede dag daarom anders aangepakt. Ik ben door wijken gaan lopen en gewoon gaan kijken wat er hier allemaal te huur staat, en ik kan je vertellen dat is een hoop. Alleen een voorwaarde moet zijn dat er een makelaar of buro tussenzit, aangezien je anders binnen een aantal maanden je appartement uitgezet kan worden omdat deze mensen vaak geen contract willen tekenen. Maar dan toch, vandaag gelopen door Barceloneta, geweldige wijk gelegen aan het strand, en daar vond ik tot mijn geluk een geweldig appartement voor 750 euro per maand (exclusief electriciteit/water/, max 100 euro per maand). Appartement gelegen 2 min. lopen van het strand, 2 slaapkamers, woonkamer met keuken, en badkamer met douche en toilet. Foto’s kan ik naar diegene die geïnteresseerd zijn, morgen versturen (kabeltje van de camera vergeten, morgen ben ik weer in Nederland). Ik zoek iemand die voor langere tijd met mij dit appartement zou willen delen. Het hoeft niet voor de gehele periode tot mei te zijn, maar wel in ieder geval 5/6 maanden lang. Anders loop ik een te groot risico dat ik de kosten voor het appartement voor een te lange periode in mijn eentje moet dragen. Als je geïnteresseerd bent, reageer dan snel. De kamer zal +/- 350 – 400 euro per maand kosten. Tot maandag heb ik een optie op het appartement. Wanneer ik in Nederland ben, zouden we ook kennis kunnen maken zodat we allebei een idee hebben van de verwachtingen! Maar LET OP voor diegene die geïnteresseerd zijn, het moet wel snel!!!
Groetjes Moniek