Ik ga samen met 2 andere studenten van mijn school naar Barcelona voor 20 weken ( 18 mei tot eind september).
We gaan in een hotel stage lopen in die periode.
We zijn alleen nog op zoek naar een geschikte accomodatie,
ik heb gezocht op het internet maar heb nog niet heel veel gevonden.
Alles is heel duur en sommige appartementen van particulieren hebben zo’n lage prijs dat ik het niet helemaal vertrouw…
Heeft iemand tips of weet iemand geschikte adresjes voor het vinden van een appartement/studio ?
Ik heb afgelopen jaar 6 maanden stage gelopen in een hotel in Barcelona. Samen met 2 vriendinnen hebben wij een appartementje in Barceloneta gehuurd via Piso Barcelona. Wij betaalden p.p 330 euro per maand. Lijkt misschien veel, maar is eigenlijk vergelijkbaar met een studentenkamer in een stad in Nederland. Alleen dan zit je in Barcelona in een gezellige oude volkswijk aan het strand
Een andere handige site is misschien www.loquo.com Het is idd wel verstandig om te kijken naar de wat meer realistische prijzen, dan die spotgoedkope kamers. Indien iemand begint over Western Union (geld overmaken etc.) is mijn advies om dan af te haken… niet erg betrouwbaar naar mijn mening.
Hopelijk heb je wat aan de informatie! (Misschien heb je ook al wel wat gevonden onderhand) Veel succes en plezier vast… maar dat gaat vast en zeker lukken. Ik ben echt van de stad gaan houden en beschouw het als mijn nieuwe thuis! Ben al meerdere malen terug geweest… over 3 weken alweer! haha!
Lees ook even tips op mijn weblog over het zoeken/vinden van een huis/kamer, in mijn archief vind je ook een bericht over fraude, hoe je deze herkent enzo (inderdaad met Western Union nooit doen!)
ik weet niet wat je buget is. maar ik had er inderdaad ook problemen mee.
ik heb een appartement vlak bij het ciutadella park voor ong. 500 euro p.p. gedeelt door 2 personen) inclusief gas en licht.