IK wil terug gaan wonen en werken op Aruba samen met mijn man. Ik ben secretaresse. Mijn man is vliegtuig bouwkundig Ingenieur en is gepromoveerd voor zijn titel doctor in de technische wetenschappen.
Wie heeft info voor ons betreft werk zoeken op Aruba.
beste jolita
begrijp ik het goed dat je zelf arubaanse bent? dan heb je geen werkvergunning nodig en kun je je om snel werk te vinden in schrijven bij Tempo uitzendbureau op het eiland. Dat kun je niet vanuit Nederland doen, maar dat moet je doen als je op Aruba bent. Jouw man zou zich ik kunnen schrijven bij www.doorenbos.org, zij hebben banen in het Caribisch gebied op HBO en WO niveau. Veel succes
Wat ze vroeg hoef jij mij niet te vertellen dat heb ik namelijk al gelezen.
De links die ik haar heb gegeven dieden wel degelijk banen aan in Aruba. Dat jij het zo snel niet heb kunnen vinden wil niet zeggen dat ze er niet zijn. En sinds wanneer behoord Aruba niet meer tot de antillen?
Voor de volgende keer dat jij commentaar levert laat jezelf eerst goed informeren.
Jolita veel succes met het vinden van een baan, heb je vragen o.i.d laat het ons weten.
Uhmmmm, Daisy… Ik wil niet vervelend doen, maar Aruba hoort al langer dan 20 jaar niet bij de Antillen (Status Aparte).
Maar in elk geval, iedereen succes met het vinden van werk, woning, vakantieliefdes e.d.
Je bent niet vervelend hoor, alleen heb je het niet juist.
Aruba heeft weliswaar een ‘status aparte’ maar hoort nog steeds bij de kleine Antillen. Ik zeg antillen, en geen Nederlandse Antillen. Aruba is en blijft een autonoom land binnen het koningrijk der nederlanden.
Aruba hoort dus niet bij de overige eilanden meer maar we noemen het nog wel ‘antillen’.
ik heb alle sites die je hebt aangeraden bezocht maar geen een baan gevonden op Aruba. Ik denk dat ik wel aardig goed geinformeerd ben op het gebied van banen en mogelijkheden in het gebied, gezien mijn beroep als HRM
Inplaats dat je met meer tips komt kom je met zinloze informatie waar wij alleen niks aan hebben. Jammer dat een HRM’er zijn tijd niet beter te besteden heeft.
daisy, er zijn maar enkele sites die zich heel specifiek richten op Aruba en daar is Global Resourcing niet bij, dat is een partner waar wij veel mee samenwerken en die werkt primair voor Sint Maarten. Ze hebben een twee of drietal functies op Aruba, maar dat is alleen voor registeraccountants, verder niets. Ook het Antillenhuis werkt beslist NIET voor Aruba en ook jouw andere sites zijn specifiek gericht op de Ned. Antillen (dus niet Aruba). Ik woon op Aruba dus ik kan wel zeggen dat ik precies weet wat er zich hier afspeelt, en dat is echt heel wat anders dan op de Nederlandse Antillen, waar Aruba nu eenmaal niet meer bij hoort. Ik zou zeggen, houd nu eens op met onaardige opmerkingen naar mij te maken, ik probeer Jolita ook alleen maar te helpen, maar dan wel met sites waar ze echt iets kan vinden en niet met sites die zich uitsluitend met de NEderlandse Antillen bezighouden.
Nogmaals, als ze Arubaanse is kan ze zich prima inschrijven bij Tempo, anders is www.doorenbos.org een goede optie of misschien Traha.com (die heb ik jou niet horen noemen en dat is bij uitstek een site voor met name MBO niveau).
He, het maakt toch niet zo veel uit of men nu gelijk alles uit de info kan halen wat gegevn wordt. Een ieder in dit forum probeert elkaar te helpen met info. De sfeer in de vorige antwoorden zijn een beetje onaardig, niet nodig toch???Of…ligt dit nu aan mij??? Misschien dat een ander wel iets aan de gegeven info heeft gehad. Niet iedereen reageert, maar leest het wel.
groetjes Anneke
We zijn er inderdaad om elkaar te helpen althans daar ga ik van uit. Hoewel deze informatie voor Jolita bedoelt was en niet voor Grumpy snap ik de reacties ook niet, ik ga er verder ook niet op door. Ik verzoek dat het hierbij wordt gelaten en als Jolita nog vragen heeft kan ze die uiteraard stellen, anders zal ik het topic sluiten.
Dus graag ONTOPIC blijven aub.