omdat mijn partner niet zo vaak meer naar kohchang komt en ik het gewoon te druk heb met alles wat we op kohchang hebben opgezet bieden wij ter overname aan op white sand beach ons beachresort Rock Sand.
kijk op www.thailand-dream-properties.com voor info of mail mij, [EMAIL=“nicowalbrecht@hotmail.com”]nicowalbrecht@hotmail.com. ook andere leuke aanbiedingen zoals barretjes, huizen, grond, restaurant etc. Koh Chang is echt helemaal te gek, al zo n 20 nederlanders wonen en werken hier en willen nooit meer anders! Ook voor vakantie kun je gewoon mij mailen en we boeken een kamer voor je op Rock Sand Resort, fanroom met zeezicht ongeveer 500 baht en airconroom ongeveer 1.500 baht, maar dan zit je dus echt op strand! de beachroom voor 4 personen (2 dubbel bed) kost 2.500,- baht en het penthouse kost 7.000,- baht (2 dubbel bed, 90m2!) dit appartement ligt direct op zee, big screen TV, ligbad, 2 kamers, groot balcon 20m2, superdeluxe!) voor verdere info kan je altijd vrijblijvend mailen:vak02: groetjes van nico
Ziet er goed uit ! Helaas boven ons budget om over te nemen
Doen we het toch samen Dave
Haha, goed idee ! Wij zijn momenteel wel aan het kijken wat we kunnen doen, aangezien we errug graag die kant op willen verhuizen.
Overnameprijs van dit resort is 165.000 euro volgens de website…helaas heb ik niet eens de helft
Beste Dave,
Daar heb je banken voor toch! Ik zeg jij de receptie / food and beverage
De vrouwen in de huishoudelijke hulp , ik op de boot voor vis en snorkel tripjes
Receptie, hmmmm, zou ik zeker niet erg vinden ! De vrouwen kunnen vast goed Thais koken, dus kunnen het restaurant runnen en evt de spa !
Maar ja, vraag me uberhaupt af of een Nederlandse bank wel geld leent als je iets in het buitenland wilt opstarten…en denk dat Thaise banken helemaal niet zo snel een lening geven…
De ING zit overal! moet geen probleem opleveren.
Ik bestel alvast de bedrijfs-shirts met logo
Nee serieus, ik ken dit resort toevallig (van heel lang geleden, toen zag het er nog niet zo mooi uit). En speel waarschijnlijk net als jou al jaren met de gedachte wat te gaan doen in Thailand, maar wat en hoe en waarom en, en ,en ,en…1001 vragen. Dat maak het allemaal lastig, de sociale zekerheden hier, de dure auto het mooie huis enz.enz. je wil het toch niet zomaar opgeven.
Tussen mijn oren zit ik er al jaren…helaas is de werkelijkheid een stuk gecompliceerder.
Gr.
Swabbertje
PS. trouwens als jij al bijna de helft hebt…(wat al veel meer is dan ik heb) dan kun je toch wel wat serieus beginnen daar…tis natuurlijk maar net in welke branche/hoek je wat zoekt.
Helaas is ons eigen vermogen zeeeeeeeeeeeeeeer beperkt, anders hadden we er idd al lang gezeten
Wij hebben geen auto of koophuis in NL die we eerst moeten verkopen dus we kunnen bij wijze van spreken zo vertrekken. Ook nog geen kinderen, dus dat maakt het ook alweer iets makkelijker om definitief die kant op te gaan.
Alleen zoals je zegt, heb je hier natuurlijk al je sociale zekerheden, pensioen in Thailand opbouwen kan je ook vergeten, maar dat is iets waar ik me minder druk om maak.
Hier in NL ben ik werkzaam in de reiswereld en heb heel toevallig een vacature gezien bij een Nederlandse reisorganisatie in Thailand, dus ga dat maar eens proberen.
Maar nu nog even afwachten…over een paar dgn is de Staatsloterij-trekking dus die 23,8 miljoen is zeer welkom !
Ik duim voor je mee Dave zelf heb ik ook een lot, eerlijk gezegd ik speel al 10 jaar mee nog nooit 1 euro gewonnen…maar ja je weet het nooit.
Trouwens, wel leuk inderdaad in de reiswereld in Thailand (greenwoodtravel toevallig?).
Gr.
Swabbertje
Ja, klopt, is idd Greenwood ! Lijkt me erg leuk bedrijf, dus ga vanavond de e-mail maar eens versturen…
Mijn eerste reizen gingen altijd via Greenwood, later niet meer, omdat het hele hotel waar Greenwood gevestigd is Prince Palace Hotel vol met Russen en Nederlanders zit, ben ik later uitgeweken naar andere hotels.
Ik ben heel vaak bij ze binnen geweest, het viel me op dat het altijd hectisch was (te veel succes voor een klein bedrijf denk ik) heb in het begin ook vaak wat excursies via Greenwood geregeld, dat hebben ze allemaal netjes voor elkaar, ze regelen alles voor je…en een Nederlandse eigenaar.
Leuk zeker doen…wacht is ff, ik ga zelf ook mailen
Het Prince Palace Hotel ken ik eigenlijk alleen van naam, heb er nog nooit geslapen… Maar dat zit dus tegenwoordig vol met Russen ?! Hmm das minder, die zie je ook steeds en steeds meer in Thailand…
Ach, we proberen het gewoon en wachten verder rustig af… En jij ? De e-mail al verstuurd ? Hahaha
Nee niets voor mij hoor daar werken, maar natuurlijk leuk om te beginnen, vooral als je al in de reisbranche zit.
Zelf zit ik in de uitgeversbranche (in Haarlem :-)) en dat zie ik mijzelf nog niet zo 1-2-3 beginnen in Thailand…dus ik ben zoekende wat te doen.
Maar alleen de gedachte al naar Thailand te gaan laat mij dagelijks lachen…dus voorlopig blijft het alleen bij lachen en mocht de mogelijkheid zich is voordoen…tja dan.
Ben benieuwd, let me know wat greenwood zegt (volgens mij is Ernst Otto Smit de eigenaar, aardige vent).
Gr.
Wees heel, heel voorzichtig als je als buitenlander een zaak overneemt.
Een gouden tip, bezin voor je begint. Kom eerst eens 2 jaar wonen in Thailand en kijk je doppen uit en hou je hard gespaarde centjes op zak!
Verstandig advies inderdaad! Blijft sowieso lastig verhaal wat kopen in Thailand.
2 jaartjes even aankijken lijkt mij ook wel wat, weet iemand een leuke baan
Beetje laat, maar zodra ik meer weet laat ik het zeker ff weten !