Mijn Vrouw is braziliaanse en we willen werken en wonen in Brazil. Wat is belangrijk om daar een eigen zaak en woning te gaan beginnen cq te zoeken??
We hebben plannen om naar belem te gaan omdat mijn vrouw daar vandaan komt. Heeft iemand goede tips en aanwijzingen?
ik ben zelf sinds augustus 2005 in brazilie. Heb daar sinds november 2005 een kledingwinkel in een dorpje. verder verhuur ik zomerhuisachtige appartementjes voor langere tijd (maand).
Als je zuinig leeft kun jedaar van rondkomen. een vetpot is het niet.
Mijn geluk is dat ik een varend beroep heb enb nu hier in de haven werk heb gevonden, zodat ik toch elke dag nog thuis ben. En zo een leuke cent bijverdien.
Het ligt er uiteraard aan waar je een winkel wilt openen |(stad , dorp) maar makkelijk is het niet.
Heb je al een permanent visa?
Heb je een CPF? (fiscaal nummer)
Dan is het ook mogelijk een cnpj aan te vragen door een firma aan te vrtagen bij een contabilidade (Boekhouder)
Hoop je enigszins geholpen te hebben, anders hoor ik het wel.
groet,…
aan U de vraag of U mij eventueel in de juiste richting kan leiden voor tenminste een vacature bank of iets dergelijks voor een baan in brazilie liefst in belem/PA. ik ben een surinamer en ik zou graag willen settelen in brazilie met mijn vrouw (braziliaanse) en ons zoontje.
Wat ik weet is dat in Belem een enorme werkloosheid heerst en dat het zeer moelijk is een baan te vinden (gehoord van schoonfamilie). Een baan vinden hangt af van opleiding en ervaring net als overal in de wereld. Weet niet of er een vacaturebank is of arbeidsburo. Desondanks veel succes.