Wonen en werken in Sousse

Hoi allemaal

Sinds November 2008 ben ik al 7 keer naar Tunesië geweest en nog steeds ben ik stapelverliefd! :slight_smile: Ik ben dan ook al enige tijd aan het overwegen (vooral nu ik recent weer werkloos ben) om toch voor minstens een half jaartje naar daar te trekken en dit kan natuurlijk alleen maar als ik daar ook een jobje weet te strikken. Het liefst van al zou ik gewoon een administratieve job in een hotel of dergelijke vinden maar wil gerust ook wat flexibeler zijn. Alleen wel tegen een redelijke betaling en niet voor een schrale 300TDN. In het najaar was ik alvast vanplan 3 weken à 1 maandje terug te gaan en was aan het denken om bijvoorbeeld langst het nieuwe hotel Mövenpick (omdat dit een toch meer internationale hotel is) in Sousse te gaan of langst de lokale touroperators in Port El Kantaoui…? Via onze Belgische of Nederlandse agentschappen maak ik alvast weinig of geen kans vermits mijn werkgebied niet flexibel genoeg is voor hen. Ik ben misschien nog wel bereid me te verplaatsen doorheen Tunesië zelf maar het liefst van al blijf ik in Sousse.

Hopelijk kunnen jullie mij beetje verder helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes

Martine.

Hoi Martine,

Ik hoop voor jou dat het gaat lukken,ik ben getrouwd met een Tunesiër en ik ben al een tijdje bezig om werk te zoeken in sousse je moet echt geluk hebben dat je er een baan vind ze willen het liefs mensen van hun eigen land hebben want die zijn goedkoper dan wij.
ik zou er graag ook willen werken en wonen maar het geluk zit me niet mee
ik hoop dat je diploma’s hebt want ik heb ze niet.

heel veel geluk

Shamila

Hoi Shamila

Bedankt voor je reactie! :wink: Waar en hoe lang woon je ondertussen al in Sousse? Is die overgang (en dan bedoel ik vooral administratief (visum) maar ook emotioneel) beetje vlotjes verlopen? Je zegt dat je momenteel niets vind maar lukt het jou en je man dan wel om te overleven daar van zijn loon enkel?
Ja ik heb idd een diploma A2 en een getuigschrift bedrijfsbeheer. Verder spreek ik ook vloeiend Engels, voldoende Frans en basis Arabisch (zowel standaard als Tunesisch dialect.) Ik hoop echt dat het mij lukt… Waar en waarvoor heb jij zoals gezocht ondertussen?

Jij ook veel succes meid!

Groetjes Martine.

Hoi Martine,

Ik woon niet in sousse wat ik wel graag zou willen maar dat gaat financieel niet ik woon nog steeds in Nederland en mijn man in Sousse :frown:
Ik struin op het Internet af voor werk en ik kijk ook veel op werken in Tunesie
Jij hebt een voordeel dat je een diploma hebt waarom zoek je niet in die richting?
en je spreekt Frans dat ligt ook in jou voordeel.
Ik zoek alles het maakt me niet uit wat als ik maar kan overleven daar.
Ik hoop dat het jou gaat lukken, ik ga denk ik maar sparen en ik probeer mijn man hier naar Nederland te halen het beste is om zelf wat te gaan beginnen in Tunesie werk is er verlopig niet.
Ik wens je heel veel geluk en je kan altijd een berichtje achter laten.

Groetjes Shamila

Hoi Shamila

Ow dan had ik dat even verkeerd begrepen… :slight_smile: Ik dacht dat je momenteel al in Sousse woonde en op zoek was naar werk.
Hoe lang ben je dan al getrouwd? Ben je momenteel al aan het werk in Nederland? (omdat je zegt ik ga sparen en proberen mijn man naar Nederland te halen…) Wat voor werk doet je man? Want natuurlijk 300TND is suuuuper weinig maar als jullie samen 600TDN zouden verdienen mss dat je daar dan wel kan overleven. Mits veel toegevingen en opofferingen uiteraard.
Ikzelf ben nog niet getrouwd maar heb wel al 3 jaar een relatie. In september ga ik een maand terug en ben ik van plan daar ter plekke even te gaan horen wat mijn opties zijn want, ik heb in het verleden idd ook al gekeken via internet en dat is echt onbegonnen werk.
Ik heb een diploma van kinderverzorgster dus, daar ben ik niet veel mee. De enige optie zou zijn eventueel zelf een kinderdagverblijf op starten daar maar ik weet niet of daar überhaut nood aan is en budget hiervoor ontbreekt me ook al dus… :slight_smile:
Wanneer ben je van plan terug te gaan??

Laten we hopen dat het ons allebei lukt op één of andere manier. :wink: Is het niet in Tunesië dan tenminste in Nederland/België (voor een tijdje dan want, ik ben vastberaden te emigreren… :))

Groetjes Martine.

Hoi Martine,

Maakt niet uit hoor, ik ben 8 maanden geleden getrouwd in Tunesie nee ik ben hard op zoek naar werk maar het is hier in Nederland ook niet zo makkelijk. Ik heb 2 jaar in de ziektewet gelopen mijn man heeft sinds 1 jaar geen werk meer en kan ook niets vinden maar dat probleem heeft de meeste mensen in Tunesie.
lekker hoor dat je in september terug gaat ik ben jaloers ;)ik denk dat je echt zelf iets moet gaan beginnen maar wat je de laatste keer zei ga bij hotels langs voor werk
ik hoop in december terug te gaan >>> ja dat hoop ik ook dat ons het gaat lukken ik hoop dat lukt om mijn man hier naar toe kan halen en dan gaan we 3 jaar sparen en dan gaan we vergoed naar Tunesie :wereld:

we houden contact oke
groetjes Shamila

Hoi, wij hebben een callcenter in M’saken en zoek nederlandse en vlaamse callagents.

zijn jullie nog steeds op zoek naar mensen voor in jullie call center?
ik zou hier graag wat meer informatie over willen hebben,
ik zit er namelijk aan te denken om te gaan emigreren, maar allen en als ik zeker kan zijn van werk!
maar zou graag eerst wat meer informatie krijgen.

met vriendelijke groet,
Malon Sengers

Beste, stuur anders uw cv en tel. nummer door naar pantarheisarl@hotmail.com of via privébericht. Wij nemen dan even contact met u op voor meer uitleg.