Wonen En Werken In New York

Ik wil graag zo snel mogelijk naar new york verhuizen en daar gaan werken of studeren. ik heb alleen een gymnasium diploma, dus het is misschien wel een hele grote stap, maar ik ben bereid om er hard voor te knokken. heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een organisatie die dit regelt. Of beter nog, heb je dezelfde ambities…laat het me dan even horen, groetjes Amber

ik wil graag een paar maanden gaan wonen en werken in new york, zijn er mensen die dat al hebben gedaan?

Hier nog eén! :oWil met mijn mavo diplomaatje en werkervaring new york gaan verkennen. Ik heb ook geen idee :frowning: hoe ik dit het beste aan kan pakken, i.v.m. een baantje scoren, visum regelen, (een tijdelijke of een vaste?) hoe een fatsoenlijke en betaalbare huurwoning te bemachtigen of all in te wonen in een soort community… :nod:

graag jullie reacties.

Eva:thumbsup:

Ik ben me hier ook op aan het oriënteren ivm een internship, maar het is echt zo makkelijk niet om zomaar in New York (of een andere plaats in de VS) te komen te wonen.

Zo moet je met diploma’s aan kunnen tonen dat je een aanwinst bent en dat het het waard is om jou aan te nemen in plaats van een Amerikaan. Met alleen gymnasium wordt dat verrekte lastig, met alleen mavo denk ik dat het vrijwel onmogelijk is. Je kan zoeken naar een betaalde stage/internship (wat ik dus ook doe), maar ook dan zijn er vaak strenge selectieprocedures. Zelf ga ik m’n complete masteropleiding erop afstemmen om mijn kansen te verbeteren.

Wat betreft wonen: voor een kamer betaal je al snel richting 800 dollar. Voor een studio kun je al door de 1000 dollar betalen (per maand). New York is een van de duurste steden van de wereld om te wonen (ik geloof dat alleen Tokyo nog duurder is), dus houd daar rekening mee bij het zoeken naar een baantje. Je hoeft er niet vanuit te gaan dat je aan het einde van de maand nog iets overhoudt om te sparen.

Hoi,

Probeer maar eens een Green card te bemachtigen, is heel erg lastig en een lange procedure.
Volgens mij mag je zonder green card niet eens daar werken, of je moet daar een stage plaats vinden voor bepaalde tijd, iemand die je kan helpen om New York binnen te komen anders kun je het bijna wel vergeten!

en je moet idd een aanwinst zijn (diploma.s)

Succes allemaal

Gr Joyce

Hoi allemaal,

Als je via je eigen netwerk iets kunt regelen, zijn je kansen al snel groter, mijn zus heeft dit gedaan (via contacten op de universiteit) en heeft 6 maanden in NY stage gelopen. Toen heeft de UN (waar ze stage liep) voor haar een visumaanvraag ingediend, de rest moest ze zelf via het consulaat regelen.
Andere opties zijn via een stage-organisatie een stage regelen, maar daar zijn vaak toch weer flinke kosten van een aantal honderd euro aan verbonden…:frowning:

Zij woonde toen in I-House, (zie hier) en dit was nog een redelijk betaalbare woonplek in een hele leuke studentenwijk in Manhattan (dichtbij Columbia University). Ook hier moet je er vroeg bij zijn, maar een kennis die hier ook heeft gewoond heeft zelfs nog een scholarship gekregen. Info over deze scholarships is ook op de I-house website te vinden.

Groetjes Floor