Ik zit heel erg met mijn gedachte te spelen om te emigreren naar NewYork.
Mijn vraag is, hoe kan ik een huurwoning vinden ?
Wie kan mij helpen ?
Of mij een tip geven ?
Alvast bedankt !
Ik zit heel erg met mijn gedachte te spelen om te emigreren naar NewYork.
Mijn vraag is, hoe kan ik een huurwoning vinden ?
Wie kan mij helpen ?
Of mij een tip geven ?
Alvast bedankt !
Je kan via google op verschillende sites kijken waar woningen te huur staan.
Zoals http://www.appartementhuren.com/apartment-New-York/ of http://www.only-apartments.com/appartementen-in-new-york.html
Via deze weg kun je ook contact opnemen.
Je zal dan waarschijnlijk een afspraak moeten maken en eerst de woningen zelf moeten bekijken.
En aan kunnen tonen dat je het kunt betalen.
Daarvoor zul je dan wel werk of een flinke duit spaarcenten moeten hebben.
Bedankt voor de tip !:dag:
Dat klinkt bekend! dat zou ik ook heeeeeel graag willen, ben alleen nog met school bezig.ik zit wel een hele tijd al een beetje rond te zoeken op internet, omdat ik serieuze plannen heb.
ik lees wel overal dat het super moeilijk is Amerika binnen te komen, met een visum enzo…
ik heb wel wat websites voor je
http://www.new-york-apartments-online.com/
Je grootste zorg zal niet zijn het vinden van woonruimte, maar het verkrijgen van een vergunning. Amerika zit aardig op slot en je kunt niet zo maar op het vliegtuig stappen en emigreren. Geloof me, als dat mogelijk is had ik er al 10 jaar gewoond.
Om te werken moet je al kunnen aantonen dat jij iets kan dat een Amerikaan niet kan. Ik dacht dat mijn Nederlands wel kon helpen en solliciteerde op een functie als juridisch secretaresse (ben ik hier ook) bij een advocatenkantoor in New York die vloeiend Nederlands moest kunnen lezen, spreken en schrijven. Maar zelfs voor die functie waren toch genoeg Amerikanen voorhanden.
En mocht het al zo zijn dat je tòch een aanbod krijgt, dan is het volgens mij ook nog zo dat werkvergunningen 2 keer per jaar worden verstrekt. En dan ook nog eens een maximaal aantal. Ik meen dat ze dit in april en oktober doen, stel je solliciteert nu, de buffer van april zit al vol, dan gaan ze de aanvraag beoordelen in oktober. De kans dat je zo uniek bent dat een werkgever daar op gaat wachten omdat ie in heel Amerika geen Amerikaan kan vinden die dat werk niet kan doen, is héééél klein.
Trouwen met een Amerikaans staatsburger is zo’n beetje de enige optie.
Ik wou u als eerste bedanken voor uw reactie.
Phoe, ik wist niet dat het zo moeilijk zou gaan.
Maar euh, trouwen zit er niet voor mij in…lol.
Groetjes…Sandra.
Geachte
Zorg en in de eerste plaats voor dat je een geldige verblijfsvergunning hebt(Green Card).
Zolang je dat niet hebt hoef je geen plannen te maken om naar Amerika te gaan en er te wonen.
Doe je dat toch,ben je er illegaal en als je uitgewezen word kom je er nooit meer in.
Groeten
Harley
Zelf heb ik een tijd in New York gewoond. In Brooklyn (wijk: prospect Heights) om precies te zijn. Ik vond het erg prettig om in Brooklyn te wonen. Het is er vrij rustig en veel groen.Via Craigslist.org (craigslist > sites) heb ik een kamer gevonden. Voor een basic kamer moet je denken aan zo’n 1000 dollar per maand. De site is erg handig… en werkt snel, naar mijn ervaring.
Succes!