Wonen en werken in Kas

Ik ben op zoek naar personen die hun ervaringen zouden willen in delen (vooral jonge vrouwen!) over wonen en werken in Kas of elders in Turkije. Ik ben namelijk daar op “bezinningsvakantie” geweest, en heb mijn hart verloren aan dat dorpje. Ik denk er over om een sabbat jaar te nemen, en te proberen of het mij zou liggen om daar te wonen en te werken.

Graag zou ik jullie ervaringen horen, positief en negatief! Alvast bedankt!

Lees het topic ‘Wie woont waar in Turkije?’. Dan kom je al een stuk verder denk ik.

Groetjes, Miriam

ik heb 12 dagen in Kalkan (buurdorp) ‘gewoond’ en gewerkt. de bedoeling was om er langer te blijven, maar er viel geen droog brood te verdienen.

dit was in mei, de toeristen waren op 1 hand te tellen en het weer was errug wisselvallig. de bevolking was zeker niet gewend aan mij, om daar echt rond te lopen als ‘inwoner’

na 1,.5 week dus echt mn boeltje gepakt en vertrokken.

maar een prachtige omgeving. ik vind het erg jammer dat ik er niet meer van gezien heb. denk dat als je voor de rust en de onstpanning gaat en je niet afhankelijk bent van het toerisme voor je inkomsten, dat het daar heerlijk is! ik voelde me daar wel op mijn gemak, ging gewoon 's nachts alleen over straat, no problem. halve dorp kende me toch al na 3 dg (je wordt dus wel goed in de gaten gehouden! hoge sociale controle)

nu is kas wel een stuk groter dan kalkan, dus misschien is dat minder dorpser.

ik ben wel benieuwd wat je gaat beslissen en hoe je het aan gaat pakken.
moet je gaan werken of kun je rondkomen?

hallo
hier dus een berichtje uit patara ik ben het totaal niet eens wat bloem schrijft dus kas/kalkan is afhankelijk van de tuinbouw de verdiensten zijn niet hoog hier gemiddeld 700 yil p/m hangt ook af van de opbrengst in de zomermanden doen ze er wat bij omdat het zomers te warm is voor de groente hier werk kan je wel vinden maar niet constant dat is een probleem en het hangt ook af wat je kan het best is gewoon met een turksevriend iets te beginnen dan heb je ook de minste problemen er zitten hiertrouwens zins een jaa nu wat meer hollanders
in letoon 2man 1in patara en een 6 in kalkan en kas 10man er werken er maar enkele van
groetjes tom/patara-tr

@ jansstho, en met welk deel van mijn post ben je het dan niet eens?
want volgens mij onderstreep je alleen maar wat ik gezegd heb…?

nou met de eerste regels van je i weet niet waar je zat (kalamar)in kalkan maar ik geef toe van nov tot april is het rustig en de meeste winkeltjes zijn dicht maar je kan er og wel eten en wat souverniers kopen bij de de belgie;s dame het is er best gezellig hoor maar dat nakijken valt wel mee ik woon regelmatig trouwens in de zomer maanden naast de jandarme weet je meteen waar ik zit er wonen veel engelse hier en die hebben eigenlijk maar 2 plekken waar ze naar toe gaan een is er van de swan en dat op de marktdag donderdag en je moet niet vergeten dit deel van turkije is haast niet te vergelijken met andere delen van turki daar zijn diverse oorzaken voor mail maar

volgens mij ben je het gewoon met me eens.

overigens zou het gebruik van komma’s en punten in je tekst, alswel wit regels niet mistaan, want je post is 1 grote brij waardoor het erg moeilijk te volgen is.

uiteraard kun je eten kopen, er wonen en werken ook gewoon mensen. het is een leefbaar dorp. ik heb niet gezegd dat het uitgestorven is, de toeristen zijn moeilijk te vinden.

zoals je zegt, er zijn maar 2 plekken om naartoe te gaan.

zoals jij ook zegt, het is anders als andere plekken in turkije. tis totaal niet te vergelijken met de grotere toeristenplaatsen met hotels her en der.
dat is ook wat ik zij, dus snap nog steeds niet wat jouw punt is.

volgens mij denken we gewoon hetzelfde over kalkan.

Ik lees 2 verhalen die naadloos in elkaar overlopen…

mooie rustige omgeving…waar de bevolking nog echt is, en waar het rustiger is dan in de toeristische gebieden…

Ik woon sinds begin mei in Kaş, heb het ontzettend naar m’n zin hier en wil helemaal niet meer weg. Ook ik ben verliefd geworden op dit prachtige plaatsje. Werk is lastig. Uiteraard werkvergunning nodig, en nu het seizoen ten einde loopt word het errrg rustig. Ik ben zelf een tijdschrift begonnen hier, maar moet nog maar even afwachten hoe dat allemaal gaat lopen en of ik er genoeg mee kan verdienen om rond te komen.