Wonen en werken in Egypte

Hallo allemaal.

Ik ben van plan om te gaan wonen in egypte, Sharm (eerst een paar maanden proberen voor de zekerheid).
Ik ben druk aan het kijken op internet maar zou graag meer horen van mensen die er al ervaring mee hebben en als het kan zelfs uit dezelfde stad.

Ik heb zelf culturele maatschappelijke vorming gestudeerd en heb ervaring als beheerder in een wijkcentrum en als pedagogisch medewerker op kinderdag verblijven. Ik denk niet dat daar veel werk in is dus dacht eraan een cursus te volgen in een richting waar ik in egypte meer aan heb maar… Iemand tips…

Ben benieuwd naar de reacties :smiley:

Cursus standplaatshost of reisleider ?

Ik weet niet precies wat ik kan verwachten als ik aan standplaatshost denk, hoor het voor het eerst.

Maar reisleidster heb ik over nagedacht en lijkt me echt leuk alleen hoe pak je zo iets aan.
Ga je in nederland langs reisbureau’s of in egypte of is ern een site voor werkzoekenden in de reisbranche.
Ben een beetje een leek wat dat betreft.

Heb je toevallig tips voor me (A)

Het IVOR geeft cursussen waarin je voor standplaatshost (MBO niveau) of reisleider (HBO niveau) kunt afsluiten. Een standplaatshost is de dame die je van het vliegveld haalt, die hotels bezoekt, waarbij je excursies kunt boeken, of die calamiteiten begeleidt. Een reisleider gaat mee op rondreizen, maakt draaiboeken, reisschema’s , en zorgt ook voor opvang van calamiteiten. Dat laatste is veel intensiever maar gedurende 1 reis, de standplaatshost is meestal het hele seizoen op een zon/zee/strand bestemming.

http://startgoogle.startpagina.nl/?start=0&q=vacatures%20reisleider%20standplaatshost

aah zo. helemaal duidelijk nu.
ik heb toevallig al eens eerder gekeken naar ivor maar vond het nog best prijzig.

het lijkt mij allebei wel leuk :slight_smile: