Wonen en rondkomen in Boekarest

Beste mensen,

Ik kan op korte termijn in Boekarest werken voor langere tijd :slight_smile: (in de contact center branche). Omdat het salaris in verhouding met NL laag is (ongeveer 50% van wat in ik NL kan verdienen, wetende dat het leven in NL 2 a 3 keer zo duur is), ben ik een beetje sceptisch. Is het mogelijk om met 850 euro salaris per maand rond te komen in Boekarest?
(huur eenvoudig appt, eten en drinken en transport). Ik leef sober en heb weinig luxe nodig. Ik wil wel geld overhouden om geregeld terug te kunnen komen (heb een zoon in Nederland).
Ik spreek een aantal talen behoorlijk goed. Is er de mogelijkheid om extra te verdienen door bijv Engelse les te geven? Ik ben docent/vertaler van origine

Ik hoor graag van jullie, en sta ook open voor andere tips ten aanzien van werk. (Ben vertaler/docent EN, NL, PT (Portugees) van beroep). Ik spreek ook redelijk Frans Duits en Spaansā€¦

Ik hoop dat iemand wat meer info heeft, fijne dag. G.

Hallo,
Ja, naar ik denk dat je goed rond kunt komen van 850 euro per maand. Ik heb zelf 1,5 jaar in Boekarest gewoont en kwam daar rond met 400 euro per maand. Een simpel appartement kun je al huren v.a. 250 euro p.p dan komen daar nog je gas, water licht en internet kosten bij wat je in totaal zoā€™n 100 euro p.p is. Dan heb je dus nog 450 euro over. Transport is erg goedkoop in Boekarest. Een maand abbonement op de metro heb je voor 14 euro.
Voor extra bijverdienen als vertaler denk ik dat er wel mogelijkheden zijn maar daarmee kan ik je niet zo goed op weg helpen omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Succes in ieder geval, en mocht je nog meer vragen hebben dan kun je ook nog even kijken op mijn website over Boekarest: www.halloboekarest.com

Groetjes Dianne

Met 850 euro kun je in Boekarest best rondkomen, maar je kunt er niet heel gek van doen. De gemiddelde Roemeen in Boekarest lukt het ook met dit geld, dus jou ook. Maar elke maand op en neer rijden naar Nederland gaat je wsl. niet lukken.

Bijverdienen door Engelse les te geven kan natuurlijk wel. Dat doen wel meer mensen.