Kosten & tips Boekarest

Ik ga in januari een weekje hier naartoe. Behalve Dracula wil ik ook de stad bezoeken. Heeft iemand tips? Goede restaurants, bezienswaardigheden, bizarre ervaringen?

BVD

Hoi!
wat leuk dat je naar Boekarest gaat! ik had gezien dat je mij ook een berichtje had gestuurd. Op dit moment zit ik zelf in Boekarest en blijf er nog 7 maanden.
hieronder een paar tips waar je heen kunt:

• Het Dorpsmuseum *op zijn *Roemeens: *Muzeul Satului. *Dan moet het wel droog zijn want het is een openlucht museum.
    *- *Het paleis van Nicolae Ceauşescu (op 1 na het grooste gebouw ter wereld)
    -het Cismigiu park, een groot en heel mooi park. nou ga je in Januari heen dus weet niet of dat dan echt leuk is maar ik ga er regelmatig heen.
  • Obormarkt
  • Grand cafe Dinette (Strada Covaci numarul 6, sector 3)
  • Piata Unirii (Het centrum Boekarest)
  • Fornetti winkeltjes (kleine oranje winkeltjes die je overal vind en waar ze heerlijke bladerdeed dingen verkopen)

Boekarest kent interessante en mooie bezienswaardigheden maar kent ook nog een heleboel armoede. het is ook nog niet zo toeristisch.

In boekarest kun je het beste reizen met de tram, metro of taxi. Een weekabbonoment voor de tram is 17 lei (ongeveer €4.50) Hiermee kun je de hele week onbeperkt met de tram én bus. Taxi’s vind je bijna overal en kun je gewoon naar toestappen als hun groene lichtje brand. ook dit is goedkoop, let wel op de meters in de taxi’s!

Tot nu toe kan ik zeggen dat ik de inwoners van Boekarest ontzettend behulpzaam vind. dan wel vooral de jongere generatie. De oudere generatie spreekt nauwelijks engels dus dat is wat ingewikkelder om mee te communiceren.

in 2009 ben ik hier 3 maanden geweest en nu ben ik hier dus 7 maanden. ik vind het een geweldige stad met een interessante cultuur.

Ik hoop dat ik je wat nuttige informatie heb kunnen geven.
als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Groetjes, Dianne

2 likes

Op onze site www.paspoortroemenie.nl staan een heleboel suggesties

1 like

Hallo Dianne,

Ik heb een vraagje aan je . Ik ben al 10 x in boekarest geweest en ik ga over 2 weken weer. Maar mag ik vragen wat je daar 7 maanden lang doet? Ik vind het ook een superstad. Zou graag je verhaal erover horen. Mischien steek ik er iets van op

alsvast bedankt

Danny

Hoi Danny,

ik werk hier voor 7 maanden als vrijwilliger in een kindertehuis voor kinderen met een verstandelijke beperking.
er wonen ongeveer 55 kinderen met de leeftijd van 1 tot 25 jaar.
De omstandigheden in dit tehuis zijn niet zo best en ik was er vorigjaar zo door aangegrepen dat ik dolgraag terug wilde. vandaar dat ik hier nu ben!

en jij komt hier voor vakantie of weekendjes weg?

Hoi!
Ik ben vorig jaar in Roemenie geweest om een vriend op Erasmus te bezoeken. Wij hebben uiteraard Boekarest bezocht. Het was de moeite waard, maar andere steden en dorpjes konden ons meer bekoren. Zo trokken we met de trein naar Brasov, een toeristische plek maar zeker de moeite waard. Alleen al om het Brasov-teken op de berg te zien (denk aan Hollywood) is het al een bezoekje waard :slight_smile: Het uitzicht van op de berg is ook echt prachtig! We bezochten ook Bran voor het Dracula-kasteel maar dat was voor ons te toeristisch. We logeerden bij een zeer gastvrij ouder koppeltje dichtbij het centrum, die ons hun zelfgemaakte wijn lieten proeven. Wat wij één van de mooiste zaken in Roemenie vonden, was sighisoara. We kozen hiervoor in de plaats van Sibiu op aanraden van locals. Sighisoara is 1 van de prachtigste dorpen die ik heb gezien. Het is een oude stad omringd met muren, het lijkt of je in de Middeleeuwen beland bent. Vooral 's avonds met de verlichting kan je je ogen niet geloven :)! Veel plezier!

1 like