Ik ben van plan de Libie-woestijnreis van Sawadee voor april 2011 te boeken. Heeft iemand ervaring met deze bestemming? :wereld:
Hoi Bart,
Uitstekend idee, het maakt echt niet uit met welke reisorganisatie je gaat. Ik ben met Koning Aap en Rozetta reizen geweest, en allebei waren heel goed georganiseerd. April is al erg warm in de woestijn. Als je maar van warm houdt is het OK. De woestijn is altijd adembenemend. Als je nog vragen hebt beantwoord ik ze graag.
groetjes; Ibolya
Hallo Ibolya,
dank vor je reactie. Je zegt erg warm, mij is gezegd ca. 30 °C, klopt dat een beetje? Veel warmer moet het voor mij ook niet worden. Groetjes, Bart
Ik denk dat je deze vraag beter in het Wereldwijzer Libië Forum kunt stellen.
Hoi Bart, toen ik daar was (tussen 15 april en 10 mei of zoiets) hadden we in Tripoli en in het noorden tussen 20-23 celsius. Naarmate we naar het zuiden gingen begon het erg warm te worden, ook aangenaam warm `s nachts. Ik kreeg zonneallergie en ik baalde er veel van omdat ik altijd in schaduw moest blijven of afgedekt. Overdag was het boven de 35 graden. Als je er niet tegen kan dan ga maar ergens in november. De tweede keer was ik in november daar en was niet meer zo warm, wel aangenaam. Verder wordt voor jullie groep alles gezorgd, ook meer dan genoeg eten en drinken in de woestijn. Je zou de pootafdrukken van diverse woestijdieren kunnen zien, de kleurvariaties van de woestijn en als je geluk heb met de Libische groepsleider of chauffeurs, kun je leuke verhalen luisteren bij de kampvuur. Je zult ook ervaren de echte stilte wat vooral de westerse mensen niet meer kennen zoals het is.
groetjes; Ibolya
Hoi Ibolya,
dank je voor je info. Inmiddels heb ik ook wat verder geïnformeerd en het lijkt me inderdaad verstandig iets eerder te gaan, het moet wel leuk blijven… Nogmaals bedankt!!
Groetjes,
Bart
Hoi Hoi,
Misschien zijn jullie er al lang uit over de beste reis tijd enz!!
Met alle plezier wil ik jullie vragen beantwoorden.
Denk dat ik heel redelijk op de hoogte ben van Libië.
Reis veel in Libië, echt een geweldig land met gastvrije bewoners en adembenemend mooie woestijnen.
Dus zeker gaan!!!.
Zelf ga ik eind maart weer, interesse laat maar weten.
Groetjes Put
Hoi Put, dat klinkt erg enthousiast. Zelf heb ik geboekt voor 1 april a.s. Goede reis !! Groet bart