Wie heeft er ervaring met wintersport in Tsjechie? Zie het nog helemaal niet opgenomen in de landenlijst met beoordelingen. Is er nog niemand geweest???
M.vr.gr.
Dorien
Ik ben er al een paar keer geweest voor onze skivakantie het is een heerlijk land, maar ik denk wel dat het niet voor de doorgewinterde skieer is. De pistes zijn relatief kort en de gebieden niet zo uitgebreid. Volgens mij ideaal voor een jong gezin, of mensen die niet perse voor het fanatieke skieen gaan. Tevens is alles wat laagdrempeliger en nog steeds iets minder masaal en comercieel.
Voor de beginnende skier is Tsjechië juist een ideaal land, is mijn idee. Ik kom hier nu al 12 jaar lang met mijn man en twee zoons inmiddels 21 en 22 jaar, maar ze genieten nog steeds van de ski vakanties hier in Tsjechië.okee er is nog niet zo"n groots opgezet apresski maar er zijn veel barretjes waar je lekker iets kan drinken en dan nog voor relatief weinig geld,5tot7 Euro toch een heerlijke maaltijd kan eten.
Kijk ook eens op http://www.snowplaza.nl erg veel leuke info over Tsjechie te vinden
Hallo,
Ik ga zelf graag skien in Jizerske Hory. (dichtbij Liberec, noord Tsjechie) Minder druk als het Reuzengebergte - dus kortere wachttijden en rustigere pistes
Schitterend, en goed betaalbaar. Perfect voor langlaufen, en ook voor skien.
http://www.czech-mountains.eu/funiculars-ski-centres/jizera-mountains.html
Nelleke
Hallo,
Ik was in Spindler vorig jaar maar daar zien ze mij niet meer terug. Ik vond Slovenië veel beter, ben in Maribor geweest in hotel Habakuk.
Spindler is slecht onderhouden en de ouderwetse vrakken (waren ooit bussen) zitten overvol. Heb daar Belgen leren kennen die al meer dan 10 jaar gingen maar voor hen was het ook de laatste keer. Vriendelijke mensen daar en hier en daar wel een leuk hotelletje maar wat het skien betreft, neen :dag:
Jammer Erikske, dat je zo’n slechte ervaring hebt met Spindleruv Mlyn. Het is natuurlijk wel het commercieelste wat je hier in de buurt hebt.
Wij hebben zelf een pension in Javornik Rudnik z’n 23 km van Spindel af en onze gasten gaan meestal naar Janske Lazne om te skieen of richting Cerny Dul dat is een stuk minder commercieel als spindler en Harrachov enzo.
Onze gasten hebben het altijd prima naar hun zin, maar ja in het hoogseizoen is het inderdaad wat drukker hier en daar.
Dus je zou eigenlijk eens een ander gebied moeten proberen.
Groetjes en waar je oo heen gaat, een gezellige wintersport gewenst.
Albert
Vannacht12 op 13 oktober weer voor de eerste keer gesneeuwd zover ik weet.
Dit is Pec Pod Snezkou, de rodelbaan beneden aan de Snezka.
Laat de wintersporters maar weer komen.
Groetjes Albert