Wij willen binnenkort voor het eerst "echt"op wintersport.
Wij zijn al eens wezen skien in Elmau maar we zijn beginners.
We zoeken een plek met veel makkelijke pistes( blauw mag ook maar hoofdzakelijk rood) en heel belangrijk, met mooie vergezichten/natuur.
Dus een hooggelegen gebied waarschijnlijk.
Zwarte pistes hebben we niet nodig maar we willen ook niet een piste waar alleen maar kleine kinderen zijn. Het apres ski gebeuren interesseert ons niet. Een paar goede restaurants en een barretje is voldoende.
Oostenrijk of Zwitserland spreekt ons het meeste aan.
Hoi,
Ik ben vorig jaar in Lermoos op wintersport geweest en is zeer goed bevallen, goede restaurants en een heel mooi gebied.
Je kon naar allemaal verschillende kleine gebieden, Ehrwald, Biberwier, Berwang. Als je beginner bent zou ik Ehrwald aanbevelen. Maar alle gebieden zijn makkelijk bereikbaar met auto of skibus en niet langer dan 10min.
Ook Zell am See is een leuk gebied, weinig zwarte pistes en veel rood, zeker de Sonnealm is een aanrader, hele brede pistes en met zonnig weer helemaal genieten.
Ik weet niet of je nog steeds tips wil, maar mag het ook Italie zijn?
Alta Badia in de Dolomieten voldoet precies aan je wensen. Het is een gebied met 130 km. pistes, wat aansluit aan het grote Dolomietengebied van 500 km.
Alta Badia heeft op 1 piste na, alleen blauw en rood. Geweldige pisterestaurantjes. Landschappelijk vreselijk mooi. Goed geprepareerde pistes en de zon schijnt er vaker dan in de andere Alpenlanden.
Plaatsen in Alta Badia zijn: Corvara, Colfosco, La Villa en San Cassiano.
Iets verder van het gebied liggen nog een paar plaatsjes, maar dan moet je de auto in.
Van deze plaatsen vind ik dat Corvara het meest gunstig gelegen is.