hoe zit het met winkelen in china en daarna met het naar nederland meenemen?
antoinette
hoe zit het met winkelen in china en daarna met het naar nederland meenemen?
antoinette
Ligt er aan wat je koopt. Maar ik denk dat je de inkopen op de fake market bedoeld. Volgens mij wordt er gedoogd dat je 3 items per productsoort mee mag nemen. Verder mag je in het algemeen tot 430 euro aan souvenirs etc per persoon invoeren zonder dat je daarvoor invoerbelasting hoeft te betalen.
Voor grote souvenirs kan het meenemen lastig worden omdat de meeste luchtvaartmaatschappijen tegenwoordig nog maar toestaan dat je 1 stuk bagage per persoon mee mag nemen. Heel onhandig als je koffer toch net te klein blijkt of je souvenir net te groot voor je koffer.:wereld:
Ik vond het winkelen in China eigenlijk tegenvallen… In ieder geval als je bedoeld dingen daar goedkoper te kunnen kopen en dan meenemen.
In Xian hebben we ons vermaakt in het ‘muslim quarter’ en in Shanghai waren een paar leuke goedkope winkelstraten aan het einde van de Bund. Hier hebben we vooral Allstars enzo geshopt (7 euro).
Wij waren met de backpack, en daar hebben we al onze souvenirs gewoon (zonder kaartjes) eraan ingestopt. Geen last gehad en niet gecontroleerd. Ook hadden we een houten boeddha gekocht van 7 kilo en in Shanghai mocht ie gewoon mee als handbagage. In Moskou daarentegen werd meneer Boeddha ernstig onderzocht. In Amsterdam heb ik hem in een tas gewoon de douane door gedragen.