Winkel in de aanbieding in Toscane

****Zijn er hier mensen die zich in Toscane willen vestigen en op zoek zijn naar werk in de vorm van het runnen van een winkel? Dan heb ik mogelijk iets interessants voor u!

Het gaat om een winkel (ca. 60 m2) in tabakswaren en dag- & weekbladen (Tabacchi & Edicola) in een kustplaats zo’n 50 km ten zuiden van Pisa. De reden voor de verkoop is dat de eigenares graag naar Nederland wil verhuizen. Het is een goedlopende zaak, die zich op een gunstige plek bevindt: naast o.a. een bloemenwinkel en een koffiebar en tegenover een ziekenhuis.

Hieronder om u vast een beeld te geven een foto van de winkel. Via de bijgaande link vindt nog enkele foto’s op een Italiaanse site die wat lijkt op onze Marktplaats:
http://www.subito.it/uffici-locali-c...o-60470479.htm

Wilt u nadere informatie? Stuur me dan gerust een bericht, zodat we e.e.a. ook telefonisch kunnen bespreken!

Vriendelijke groet,
Frank van Oploo

1 like

Graag zou ik van u vernemen wat de verkoopprijs is van deze zaak ? En wat u mij nog meer aan informatie hierover zou kunnen geven?
U kunt mij ook mailen naar : Italanja@zonnet.nl
Eind juli ga ik naar Italie en zou mogelijkerwijs daar een kijkje kunnen nemen .
Mijn tel. nr. is 010 - 461 261 8 of 06 143 345 30
vriendelijke groet,
A.L.H.Clous

Aanvullende info: de zaak wordt door 2 personen gerund. En het gaat hier alleen om een winkel, niet om bijbehorende woonruimte (want die is er niet).

Vraagprijs: € 250.000,=

Hallo Frank,

Paar vraagjes,

Is het nog actueel ?
Zijn er specifieke vereisten mbt middenstandspapieren?
Is de omzet/marge voldoende om van te leven met 2 volwassen ?
Wat omvat de verkoop: is de winkel eigendom? en geen huur ?, is er ook woonruimte in de eventuele transactie ?
Op welke termijn speelt het ?

Waar wil de eigenaresse zich in NL vestigen ? Wij hebben een mooi klein woonboerderijtje in het zuiden van het land ( ca 20 km onder Tilburg) is dit interessant en evt bespreekbaar ?

Hoor graag uwe reactie

Mvrgr Paul van Bijsterveldt

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie en zie hieronder mijn antwoorden op je vragen.

Het is nog steeds actueel, de prijs is tot op zekere hoogte onderhandelbaar. Er zijn geen vereisten voor wat betreft middenstandspapieren, de enige vereiste die er is, is dat je nooit in aanraking met justitie mag zijn geweest. Dit omdat de verkoop van tabakswaren een door de staat gereguleerde gelegenheid is.

Of de omzet voldoende is om met z’n 2-en van te leven, is wat lastig te zeggen, maar degenen die het nu nog runnen leven ervan. Zij hebben een maandomzet van ca. € 4.000,= waarvan ca. € 2.200,= overblijft na betalen van huur, elektriciteit, water, telefoon, belasting en dergelijke. Dit is exclusief eventuele maandlasten voor een lening t.b.v. de aankoop.

Er is wellicht meer te maken van die € 2.200,= door bijv. in de maanden juni t/m half september meer uren te maken om zodoende meer te halen uit de zomerdrukte, of door extra of andere artikelen te verkopen dan dat zij nu doen. Naast tabakswaren en dag- & weekbladen verkopen zij ook snoepgoed, schoolartikelen, loten (zoals Staatsloten, krasloten, Euro-Jackpot) en hebben ze 1 gokkast (fruitautomaat/slot-machine) staan. Er mogen meer gokkasten staan, maar omdat de eigenares er niet zo van houdt, staat er maar 1.

Helaas zit er geen woonruimte bij de winkel en is deze dus ook niet inbegrepen in de eventuele transactie. Maar uiteraard is de eigenares bereid jullie op weg helpen die te vinden. Mocht het nodig zijn, kan ze jullie ook in contact brengen met enkele banken.

Als de benodigde papierwinkel is geregeld, de eventuele transactie eenmaal tot stand is gekomen, zal de eigenares jullie nog 1 maand lang inwerken en is de zaak ca. 2 maanden na de transactie helemaal van jullie.

Hoewel het aanlokkelijk klinkt, is het woonboerderijtje niet interessant voor de eigenares omdat ze al heeft bepaald dat ze in Noord-Holland wil gaan wonen.

Heb je nog meer vragen, dan hoor ik dat graag. Ik zie hoe dan ook een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Frank