Oppervlakte woonhuis 1600m2,tuin 42 ha: te koop

Het zou een leuke grap zijn als ik deze Toscaanse Podere, de boerderij heeft aan kamers, keuken(s) , garages etc.een oppervlakte van zegge en schrijve:
1600 vierkante meters…
en de ‘tuin’, men leze: olijfboomgaard(en), landbouwgrond, bossen (het bos = ±14 ha) etc.heeft dus in totaal ongeveer 42 ha …(dat is 42 keer 10.000 m2 , dus 420.000 m2…) in hartje Toscana …, ik herhaal :het zou een leuke grap zijn als ik met behulp van Wereldwijzer dit landgoed zou kunnen verkopen. Let wel ik ben geen eigenaar, maar bemiddel slechts omdat ik de talen spreek. Verkoper spreekt uitsluitend Italiaans.Het pand is nu al grotendeels leeg te aanvaarden. D.w.z. koper kan onmiddellijk er gaan wonen.

Wie NU 4.500.000.-- €uro biedt, is onmiddellijk eigenaar.

Ik krijg dan 2% en daarvan, dus vàn die 2 %, maak ik 2% dat is dus 2% van 90.000,-- dus €1800.-- over aan wereldwijzer.nl

Particulieren, maar ook beleggers, banken, pensioenfondsen etc. kunnen een bod doen.
Onder de 3.500.000.- is Uw bod echter reeds nu te laag.

Con i migliori Saluti
Arturo

L.S.

Zowel vraagprijs (4.5 miljoen €uro) , als het bod van een Italiaanse bank zijn beide m.i.veel, Véééééééééééééééééél, veel te laag.

Ik schat de huidige waarde op 7 tot 9 miljoen €uro, zoniet meer…, maar ik heb geen 4.500.000.- €uro in kas. Misschien Jeroen ?

Distinti Saluti
Arturo

L.S.

De podere ligt op de top van heuvelrug, ongeveer op 500 mtr…: d.w.z prachtig uitzicht in zuidelijke, maar ook in noordelijke richting

En…, wonder boven wonder, juist daar , in de “tuin” op 450 meter hoogte, komt zoet water omhoog, een bron dus. Het water wordt al sinds Etrusken-tijd als drinkwater gebruikt. Tegenwoordig wordt het wel ontkalkt.

Het water stroomt omlaag via een schitterend beekje: ideaal om bijv. forellen-vijvers aan te leggen…

Ach had ik maar 4.5 miljoen… :slight_smile:

Arturo

Van de andere kant: het is net als een schilderij van Rembrandt.

Wat brengt zo’n schilderij , van xx of xxx honderd miljoen €uro nou netto per jaar op? Wat bezoekers in het Rijksmuseum, maar daarmee houdt het m.i mee op.

Vraag mij wel af wat de waarde van die 42 ha in Toscane over 200 jaar is.

Ik zou er een sauna en kuuroord,een hotel van kunnen maken, met forellenvijvers.Met ergens op de 42 Ha een camper-camping…
Wie leent mij 4.5 miljoen euro ?

Arturo