Windsurf en zeil resort/school Volta-meer, Ghana

Sinds 1985 kom ik geregeld in Ghana en ben nu bezig met het opzetten van een zeil en windsurf plek aan het Volta-meer in Ghana. Dit kan een grote toeristische spot worden. Middels deze site zoek ik naar participanten. Toerisme is erg in opkomst in Ghana en ik heb daar al jaren ervaring mee. De vriendelijke bevolking die altijd ongecompliceerd en vrolijk is en de rijke cultuur en omgangsvormen maken een verblijf altijd tot een feest voor jong en oud.

Bastiaan Kegel

Klinkt interessant, maar wat bedoel je precies met participanten: investeerders, personeel?
Ik hoor graag van je.

Dave

Met participanten bedoelde ik investeerders. Personeel is vrij makkelijk te vinden in Ghana.

mvg Bastiaan

Geld heb ik helaas niet te investeren. Wat me in je bericht aantrok was het feit dat ik zelf jarenlang gewindsurft heb en dit ook talloze mensen geleerd heb. Verder heb ik Internationaal Toerisme gestudeerd wat ook wel redelijk van toepassing is.
In ieder geval succes met je project.

Groeten, Dave

Sorry, voor de wat late reaktie, toch bedankt voor je mail. Toerisme in Ghana staat nog in z’n kinderschoenen dus er is nog heel wat te doen daar. Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen.

mvg Bas

Hoi Bas ,

Ik kom eind december naar Ghana , ben benieuwd waar je zit& wat je doet
.
Wil wel een keer komen zeilen.

Groet Coco

felabeach.com

Had in de jaren '90 al het plan opgevat om min of meer “definitief” naar Ghana te verhuizen. En had toen al uitstekende contacten ivm “vakantie/watersportdorp” aan het Volta-meer. Voornaamste probleem is dat je een waterdichte leasehold moet verkrijgen; het gaat bijna altijd over “tribal land”. Enkel in en rond Accra kan je tegenwoordig met enige zekerheid je leasehold rechten laten gelden. Het gaat om een “ge-Ganaïaniseerd” Common-Law stelsel. Ik ga het hier niet allemaal uitleggen, maar het komt hierop neer dat je eigenlijk voor de community (het dorp) welvaart dient te brengen (bijv. proper stromend water, etc. ), waarop je een zekere status verwerft; men kan je zelfs “chief” maken, zodat je zonder problemen je watersport kan uitbouwen. Enkel het Volta Lake zelf en de onmiddellijke oevers zijn geen tribal land, zodat je daarop in theorie rechten zou kunnen verwerven van de Ghanese overheid.

OK, ik merk dat je eigenlijk al “bezig” bent. Over het algemeen lijkt er mij toch te weinig wind voor zeilen/windsurfen. Welke gedeelte van het Volta Lake? Ik ervaar (buiten wanneer het regent) zo goed als altijd quasi windstilte aan het Volta-Lake…