Wildlife/ natuur/ dieren Vrijwilligerswerk

Hoi mensen,

Ik wil graag een aantal weken vrijwilligerswerk gaan doen
ergens in de natuur. Maakt me niet zoveel uit wat,
als t maar iets met natuur en /of dieren te maken heeft.
Wie heeft er tips over waar ik dit kan regelen/vinden/etc.

Mvg

Valentijn

Ik ben zelf ook een tijdje achter werk in Afrika aan geweest; voornamelijk natuurprojecten in zuidelijk deel Afrika (Namibie, Botswana, Z-Afrika, Tanzania, Kenya etc). Blijft lastig om echt iets te vinden waar je voorkeur op aannsluit.
Ik heb hier trouwens nog twee links voor je;
www.activityinternational.nl
www.siw.org

Succes!!!

Hoi,
Kijk 's op www.ecovolunteer.nl. Daar vind je allerlei projecten voor vrijwilligers.

ook op de site van Travel Active heb je een aantal projecten met wildlife en natuurparken Travel Active
Ik heb dit zelf ook gedaan en het is zo gaaf!

Misschien is dit iets?

http://www.mokolodi.com/volunteers.htm

Leuk klein wildpark waar ze veel aan voorlichting doen, vlakbij de hoofdstad van Botswana.

Hoi Natuurvrienden,

Ik weet een erg leuke Stichting in Nederland, die in sept. een reis organiseert naar Zuid-Afrika. In de eerste 2 weken doe je dan vrijwilligerswerk in een Leeuwenpark en daarna ga je met de groep, die bestaat uit 6 deelnemers nog een rondreis maken.

Kijk maar op: www.commundo.nl

Groeten Unathi :wink:

weet ook iemand misschien een organisatie in afrika, die dieren helpen.
ik wil over twee jaar namelijk vrijwilligers werk in afrika gaan doen.
het liefst met dieren. maar wil er ongeveer wel een jaar zitte en er mag niet al te hoog prijskaartje aan hangen. als iemand iets weet mail het dan ff naar me naaar nadia_hijner@hotmail.com

http://www.frontier.ac.uk/
Voor vrijwillgerswerk over de hele wereld.

www.chimps.nl > zie de links voor vrijwilligerswerk
www.joho.nl

Oh, ik zie nu dat dit onderwerp in 2003 opgestart is! Nou ja voor de mensen die nu ook zoiets zoeken…

Groeten,
Cécile

misschien staat hier iets leuks voor je tussen: Vrijwilligerswerk natuurbescherming in het buitenland | Projects Abroad

succes en veel plezier

Hier nog eentje voor wie graag met Cheetah’s werkt:

www.cheetah.org (de website van CCF Namibië)

Dr. Laurie Marker heeft baanbrekend werk verricht en is niet voor niets een “Hero Of The Planet”. Ze heeft de Cheetah waarschijlijk gered van de ondergang. Het tij gekeerd, zeg maar. En je kan haar helpen. Het kost wat, maar wat je ervoor terug krijgt is onbetaalbaar.

NB. Africa Geographic heeft een artikel over haar, in de huidige issue (Augustus).

Ciao,

j.