(Wild)kamperen Australië

Hey allemaal,

Binnenkort wil ik voor langere tijd naar Australie. Om de kosten te drukken
wil ik gaan camperen. Ik vroeg mij af in hoeverre het is toegestaan om te wildkamperen en wat jullie ervaringen daarin zijn.

Alvast bedankt!

Hi
Heb er geen ervaring mee maar bushcamping is natuurlijk het mooiste dat er is als je in Australia wilt rondtrekken en geen luxe wil.
Probeer: Australian Outback Camping - Australia Camping Holidays

Bedankt voor de link :smirk:

wild kamperen is voorzover ik weet alleen toegestaan op plekken die daarvoor zijn aangewezen…
dus niet ergens langs de weg…

Wild kamperen is oficieel alleen toegestaan idd voor de aangewezen plekken. Maar tijdens mijn jaar rondreizen in Oz wil je natuurlijk ook gewoon geld besparen en wij hebben vaak genoeg de auto aan de kant gezet en gewoon in een tentje wezen slapen. In die honderd x hebben we maar 1x meegemaakt dat de politie ff langskwam en dat los je gewoon op door te zeggen: sorry, ik was te moe van zo lang te rijden en besloot om even oogjes te sluiten voor het geval dat ik achter het stuur in slaap viel. Dat wordt door heel Oz gerespecteert en overal staan er ook van dat soort boordjes langs de weg, vanwege de lange afstanden die je daar soms maakt. In het ergste geval wordt je weggestuurd door de politie. Je moet t wel heel slecht treffen als je een boete uitgeschreven krijgt. Heb ik in iedergeval t hele jaar niet gehad.

hoi ik heb alleen maar wild grkampeerd met een campertje in wa nergens vragen zelfs downtown perth meerdere overnachtigingen langs de weg, je moet alleen niet gaan opvallen dus iedere dag ergens anders staan. het leukste dat er is en bij de boer, groeten guido

:slapen:Wild camperen wordt veel toegestaan, maar niet altijd.
Vooral Oostkust is dit minder, maar verder en vooral W.A. geen probleem, maar er zijn zeer veel plekken waar mogelijkheden zijn, zonder dat je echt wildcampeerd.

Er is zelfs een boekje met alleen maar van deze plekken te krijgen.
Dit begint rond Perth en dan naar het noorden tot aan grens van het Territory.
Wij hebben ook zoveel mogelijk zo gecampeerd in 2006 en er waren zeer mooie plekjes bij waar vaak ook nog eens een droogtoilet bij was en tegen de avond nog wel eens andere mensen kwamen en het zeeeeer gezellig werd!!

Het boekje heet The guide to Free-Camping in the North of WA

Kijk maar eens op: www.free-camping-australia.com, want staat nog een boekje van volgens mij ook de oostkust.

Have fun mate,

Flyboy:thumbsup: