Wil jij deze zomer vrijwilligerswerk doen in het zuiden van Marokko? KLIK HIER!

Hallo lezers,

Ik heb in de zomer van 2009 drie weken lang vrijwilligerswerk gedaan in het zuiden van Marokko. Het was een superleuke ervaring. Je kunt tijdens je verblijf kiezen uit 3 projecten, namelijk: Frans/Engels les geven aan kinderen, activiteiten begeleiden voor kinderen of een schoolgebouw decoreren.

Het is niet duur, want er komt geen bemiddelingsbureau aan te pas. Het is een organisatie uit Marokko die je rechtstreeks kunt benaderen. De projectkosten bedragen 160 euro en dit is inclusief maaltijden en accomodatie. De ticket, zakgeld, reisverzekering komt voor je eigen rekening. Verder is de stad Errachidia supermooi en niet ver van de Sahara. Betekent wel dat het overdag heel warm is. Waarom plaats ik deze topic? Nou de coördinatoren van deze Marokkaanse organisatie hebben mij gevraagd om dit te plaatsen op Nederlandse sites.

Zij willen graag meer Nederlandse vrijwilligers. Ik was vorig jaar namelijk de enige Nederlandse tussen 30 Spaanse vrijwilligers. Het was gezellig, daar niet van, maar de organisatie wil dit jaar meer diversiteit.

Voor meer informatie en foto’s zie: www.elbassma.org

1 like

Nog een kleine toevoeging. Je mag volgens mij ook langer verblijven, maar dat zou je dan met de organisatie kunnen bespreken. Heb op mijn facebook account nog veel meer foto’s staan. Laat maar weten wie interesse heeft.

up

hej!
Klikt goed dit project! Vorig jaar heb ik ook al vrijwilligerswerk in Marokko gedaan en dat was me erg goed bevallen. Waren veel mensen hier alleen heen, of meer samen/in groepen?
En… op welk vliegveld ben je gevlogen? Ik ben benieuwd hoeveel en welke extra kosten er allemaal bij zijn gekomen.

Alvast bedank!

Groetjes, Garahnce

Hoi Garahnce,

Wat leuk dat je reageert! In welke stad heb je vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan? Ik zat in het kleine plaatsje Er-rachidia.

Helaas kon ik vorig jaar geen Nederlandse vrijwilligers vinden die met mij mee konden gaan, dus heb ik besloten om maar alleen te gaan. Ik wilde deze kans niet missen en dat kan ik terecht zeggen. Ondanks de korte periode was het een hele mooie ervaring. De andere vrijwilligers waren voornamelijk Spanjaarden, ook zij kenden elkaar nog niet. Ze kwamen uit alle streken, daarnaast was er één Bulgaars meisje en één Colombiaanse jongen. Er was al meteen een klik in de groep.

Ik ben van Amsterdam gevlogen naar Casablanca, daar werd ik samen met de andere vrijwilligers opgehaald door de coördinatoren en zijn met de bus naar Er-rachidia gereden. Het duurde wel 10 uur met de bus. Ja ja lange trip, maar goed je ziet wel veel van het land.

De kosten vallen heel erg mee. Het is een non-profit organisatie en ze willen vrijwilligers die het leuk vinden om met kinderen te werken. In het weekend heb je de keus om op excursies te gaan. (Dit betaal je dan zelf, maar ook dat was niet duur.) Voor meer informatie kan je ook kijken op www.elbassma.org en je kan de organisatie ook mailen.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag.

Ps: er zijn meerdere mensen die interesse hebben getoond, misschien is het handig als iedereen die interesse heeft dit laat weten via deze topic, want dan kun je met elkaar bespreken of jullie evt. samen kunnen gaan.

Groetjes,
Amz

wauw, lijkt me perfect! Ik ben al langere tijd op zoek naar een leuk en goedkoop vrijwilligersproject! Het enige probleem is dat ik nog maar 17 jaar ben en ik weet niet of mijn ouders echt staan te springen als ik ze vertel dat ik naar Marokka ga… Maar ik ga het zeker met ze bespreken!

Liefs, Judith

Hoi Judith,

Wanneer word jij 18? Want volgens mij mag je pas deelnemen als je 18 bent.

ow, jammer! Ik ben dan namelijk nog maar net een maandje 17 ofzo!

Hoi Judith,

Wie weet mag je ook aanmelden als je 17 jaar bent. Je kan het altijd navragen voor alle zekerheid. Wat vinden jouw ouders ervan?

hoi ! kan dit alleen in de zomervakantie, of bijvoorbeeld ook nog in september/oktober ?

Hallo, alleen in de zomervakantie is er een mogelijkheid.

Het lijkt mij een super leuk project om aan deel te nemen in Marokko. Ik ben zelf docent Frans en het lijkt me fantastisch om voor drie weken daar les te geven. Er staat alleen op de site dat de projecten beginnen op 9 juli, maar mijn zomervakantie begint de 10e juli. Is het dan ook nog mogelijk om deel te nemen?

Hoi annebethk,

Ik kan me herinneren dat er vorig jaar een aantal vrijwilligers een paar dagen later zijn begonnen, dus dat zou denk ik geen probleem zijn. Volgens mij moet je dan wel alleen naar de plek toe reizen, want de coördinatoren halen op een vaste dag de vrijwilligers op van Casablanca airport, waarschijnlijk 8 juli.

Hoi,

Dank je wel voor de info. Ik had nog even een andere vraag. Hoe warm is het daar gemiddeld in de zomer?

hi,

Ik ben Valeria uit Amsterdam. Ik woon en studeer in Holland. ik ben hier sinds een yaar.
Ik ben geinteresserd de vrijwilligerwerk in Marokko in deze zomer.
ik ben ervaren vrijwilliger met sociale opleiding,ik heb ook wel ervaring met kinderen.
ik praat uitstekend engels.
Kunnen we even kontakt opnemen?
mijn e-mail is: [EMAIL=“bvalery84@hotmail.com”]bvalery84@hotmail.com
ik hoor graag van je/U!
met vriendelijke groet, Valeria

Het is daar rond de 40 graden in de zomer.

Ik heb je een email gestuurd.

hoi,

Mij lijkt het ook een super fijn project, ik ben deze paasvakantie naar Marokko geweest en ik vond het een heel mooi land. Ik wil ook al lang graag vrijwilligerswerk doen en ik heb veel ervaring met kinderen.
Maar ik heb hetzelfde probleem als judith, ik ben nog maar zestien jaar en word dit jaar in oktober zeventien. Is er een mogelijkheid om dan mee te gaan of niet?

Hallo Zoe1,

Ik heb een e-mail gestuurd naar de coördinator met de vraag of het mogelijk is om mee te doen als je nog geen 18 bent. Ik wacht op antwoord en hou jou op de hoogte.

Groetjes

Dag Zoe1,

De coördinator heeft verteld dat je mag deelnemen als je samen bent met iemand boven de 18 die bereid is verantwoordelijkheid voor jou te nemen.

Heb je een vriend/vriendin boven de 18 die dit ook leuk lijkt?

Groetjess