Hallo lezers,
Ik heb in de zomer van 2009 drie weken lang vrijwilligerswerk gedaan in het zuiden van Marokko. Het was een superleuke ervaring. Je kunt tijdens je verblijf kiezen uit 3 projecten, namelijk: Frans/Engels les geven aan kinderen, activiteiten begeleiden voor kinderen of een schoolgebouw decoreren.
Het is niet duur, want er komt geen bemiddelingsbureau aan te pas. Het is een organisatie uit Marokko die je rechtstreeks kunt benaderen. De projectkosten bedragen 160 euro en dit is inclusief maaltijden en accomodatie. De ticket, zakgeld, reisverzekering komt voor je eigen rekening. Verder is de stad Errachidia supermooi en niet ver van de Sahara. Betekent wel dat het overdag heel warm is. Waarom plaats ik deze topic? Nou de coördinatoren van deze Marokkaanse organisatie hebben mij gevraagd om dit te plaatsen op Nederlandse sites.
Zij willen graag meer Nederlandse vrijwilligers. Ik was vorig jaar namelijk de enige Nederlandse tussen 30 Spaanse vrijwilligers. Het was gezellig, daar niet van, maar de organisatie wil dit jaar meer diversiteit.
Voor meer informatie en foto’s zie: www.elbassma.org
Ps: dezelfde topic heb ik geopend onder tabblad ‘vrijwilligerswerk’ waar meer reacties staan.