hallo Amz,
Bedankt voor de moeite, maar ik ken niet meteen iemand boven de achttien die vrijwilligerswerk in Marokko wilt doen. Ik denk dat ik toch naar iets anders op zoek zal moeten gaan.
Groetjes,
Zoë
hallo Amz,
Bedankt voor de moeite, maar ik ken niet meteen iemand boven de achttien die vrijwilligerswerk in Marokko wilt doen. Ik denk dat ik toch naar iets anders op zoek zal moeten gaan.
Groetjes,
Zoë
Hallo allemaal,
dit project lijkt me superleuk!
ik ben Liesbeth, word 19 jaar, woon in België en ik studeer geneeskunde…
Ik zou heel graag aan het project meedoen van 1-16 augustus,
maar dan zou ik geen herexamens mogen hebben, dus tot wanneer mag je ten laatste inschrijven?
En zou je misschien een idee kunnen geven van het totale bedrag dat je voor dit project nodig hebt gehad (met vlucht en zo inbegrepen), op de site staat alles apart en kan ik me er echt geen idee van vormen…
het zou handig zijn om te weten welk bedrag ik ongeveer nodig zou hebben en of het in mijn budget zou kunnen passen…
Alvast bedankt!
Groetjes Liesbeth
Dag Liesbeth2,
Leuk dat je interesse toont.
Ik zal je een korte schets geven van de kosten die ik ongeveer heb gemaakt.
Projectkosten: € 160,-
Retourticket Amsterdam-Casablanca: € 300,-
Van Casablanca naar het project met de bus: € 20,-
2 of 3 weekendtrips: ongeveer € 110,-
WC-rollen en mineraalwater voor de weken dat je daar bent: €30eu
Materialen voor het project: € 50 (bijv: stiften, balonnen, kleurplaten, boek met leuke activiteiten die kinderen kunnen doen, verf, ander speelgoed etc. je kiest zelf hoeveel kosten je hiervoor wilt maken)
Reisverzekering: had ik niet afgesloten, had geen dure spullen bij me en ziektenkosten was al verzekerd op mijn ziektenkostenverzekering.
Zakgeld dat je besteed aan eten buiten de deur + kadootjes of souveniertjes etc. bepaal je natuurlijk zelf. Ik moet zeggen dat ik hieraan best veel heb uitgegeven, aangezien ik een big spender ben en gek ben op marokkaanse jurken etc.
Ik was in totaal inclusief tickets etc. ongeveer € 1000 euro kwijt geweest deze 3 weken.
Een ander vrijwilligster heeft bijv. ong. 600euro besteed. Dus het ligt helemaal aan jezelf.
Ik raad je aan een email te sturen naar: [EMAIL=“info@elbassma.org”]info@elbassma.org voor meer informatie en de vraag tot wanneer je kan inschrijven.
Bedankt voor de info! Dat bedrag is inderdaad wel te doen…
Ik heb nu een mailtje gezonden en ik hoop dat ik zo laat nog zal kunnen inschrijven…
En nog een vraagje: hoe zou ik je kunnen vinden op facebook, omdat je zei dat je daar meer foto’s staan had, en ik graag wat meer foto’s zou willen zien
Groetjes!
Liesbeth
via de site kun je op FB komen van de organisatie, waar ook zo;n 140 foto’s staan.
Ik heb ze ook gemaild voor meer info. Wil ook 1 aug. beginnen.
Retourticket vanaf Brussel naar Marrakesh met Ryan in tha air is 200 euro.
Klopt de organisatie heeft ook een eigen facebook. Via de website kun je op hun facebookaccount komen met meer foto’s. Ik weet niet zo gauw uit mn hoofd waar het precies staat.
Ja met Ryan Air ben je best goedkoop uit. Heb daar vaker mee gevlogen naar andere bestemmingen. Is me goed bevallen, alhoewel ik vorig jaar via Amsterdam met Air Maroc ben gevlogen. Ook goed bevallen.
ik heb net geboekt!! jippieee… moet alleen even uitzoeken hoe ik van Marrakesh naar het project kom, maar goed, dat zijn details! Heb er echt mega zin iN! AMZ bedankt voor de tip!
Wat leuuuk! Oooh nu krijg ik ook weer de kriebels voor Marokkooo! >>>
Haha maar heb deze zomer al plannen voor India dus ben daar ook enthousiast over. Heb je al wat gehoord van de organisatie? En kan je lesgeven in augustus?
Vlieg je van Brussel naar Marrakesh? Er gaat volgens mij een bus vanuit Marrakesh naar Errachidia,(bereid je voor wordt een lange rit haha) maar al die info krijg je vast nog wel.
Heel véél plezier!
Hoi Amz,
wil je misschien ook wat informatie hierover op het Marokko forum zetten. Daar is het misschien ook wel interessant. Ik kan het helaas niet van hier kopieren naar het Marok forum dus vandaar dat ik het jou zo vraag.
Groetjes Lotte
hey lijkt me super gaaf!! ik heb in juli vakantie en ben in het dagelijks leven werkzaam als pedagogisch medewerkster dus… wil graag wat meer info en… zijn er nogmeer liefhebbers zodat we samen kunnen reizen??? groetjes Yvonne
@ AMZ, ja ze mailden meteen terug (daarom ook kunnen boeken) de data op de site zijn idd voor 2010, en dus helaas geen mogelijkheid voor lesgeven in augustus. Ik heb gekozen voor het schilderwerk.
Ik vlieg van duesseldorf naar Marrakesh (goedkoper) en heb al even zitten zoeken, maar kom om 12 uur aan, de trein vanuit Marrakesh naar Errachidia vertrekt om 3h maar gaat via Meknes en duurt echt mega lang. De bus vertrekt om 6.30 s’ ochtends, dus dat kan ook niet.
Als ik bevestiging van het project krijg, zal ik wel vragen over ophalen ofzo. Ik kan wel naar Casablanca reizen, maar lijkt me een beetje… tja… ff afwachten nog!
@ kramerswoordenboek, je kan het beste een email sturen naar de organisatie als je meer informatie wil, zij sturen je dan ook meteen een aanmeldingsformulier toe. [EMAIL=“info@elbassma.org”]info@elbassma.org
Het is idd leuker wanneer liefhebbers samen kunnen reizen. Ik weet dat bloem29 vanaf augustus daar is en liesbeth2(als ze niets hoeft te herkansen) ook. Als je in juli wilt gaan kun je dat idd even aangeven, misschien zijn er anderen die ook in juli gaan. Zij kunnen dat ook in deze topic aangeven als ze willen.
@ bloem29, ik denk dat het ophalen wel goed komt. Vorig jaar gingen we van Casablanca eerst naar Meknes met de trein & vanuit Meknes met de bus naar Errachidia. Dus als jij van Marrakesh naar Meknes gaat, kun je de rest misschien in Meknes ontmoeten en samen met de bus verder reizen.
@ amz owh dat klinkt goed…! zal allemaal wel in orde komen denk ik, maak me er nu nog niet teveel zorgen over…
Nog een vraagje AMZ. Ze geven aan dat je een matras en kussens kunt krijgen, maar zelf je beddengoed moet meenemen…moet ik dan aan een slaapzak denken of kan ik gewoon mn lakenzak meenemen…? lijkt me dat je niet heel veel nodig hebt omdat het al wel warm genoeg zal zijn…?
You will be staying with other volunteers in a house/school equipped with showers, mattresses and pillows but you have to bring your sheet.
Dag bloem29,
Ja een laken voor het matras & een dekbedsloop/kussensloop is voldoende. Het is inderdaad warm.
Ohja nog een tip: een muskietennet is heel handig. Je kan ze voor 8euro kopen bij de Xenos.
thanks mensen, ik heb net gemaild naar de organisatie.
Groetjes Yvonne ( kramerswoordenboek)
Okey thanks! weten we dat ook weer !
Hallo allemaal,
Na het lezen van al de positieve kritiek over deze organisatie ben ik een kijkje gaan nemen op de site www.elbassma.org
Vorig jaar ben ik rondgetrokken door het magische Marokko. Ik heb toen ontzettend mooie en diverse plekken gezien, zulke warme en gastvrije mensen ontmoet die er een mooie cultuur op nahouden. Ik had onmiddellijk mijn hart aan dit land verloren!
Heb sindsdien nog 2 maal naar Marokko gereisd.
Jammer genoeg heb ik daar ook veel armoede gezien, jonge kinderen die hard moesten werken om hun gezin mee te onderhouden en andere kinderen die het moest stellen met bitter weinig. Om toch enkele van deze kinderen een leuke tijd te geven heb ik besloten om mij in te schrijven voor een project. Ondertussen heb ik een bevestiging ontvangen van de organisatie om deel te nemen aan project 9. Zij zijn nog steeds op zoek naar mensen voor de periode van 16 tot 30 augustus 2010.
Neem een kijkje op de site en laat je overtuigen!!
Een kinderhand is gauw gevuld…
Groetjes
Hallo klinkt allemaal erg leuk , zouden ze daar ook mensen kunnen gebruiken die handig zijn! voor klussen en zo
groetjes tjerk
Hallo Tjerk,
Ik veronderstel dat elke vorm van hulp daar welkom is.
Voor specifieke vragen kan je misschien beter contact opnemen met de organisatie. Heb hen al enkele keren gemaild met vragen en heb steeds een duidelijk antwoord terug gekregen. Ik heb me gericht tot 1 van de organisatoren: [EMAIL=“raquel@elbassma.org”]raquel@elbassma.org
Groetjes