Ik ben Jori, 24 jaar en ben in September 2008 naar Sydney verhuisd met mijn vriendje.
We hebben het ontzettend naar onze zin, maar nieuwe mensen ontmoeten is moeilijker dan ik dacht. Mocht jij ook in Sydney wonen dan hoor ik graag van je!
Mijn naam is Kirsten en ik ben in September 2009 naar Sydney gekomen samen met mijn vriend. Ik ben 25 jaar en heb een heel druk sociaal leven achtergelaten in Nederland. Het is wel even wennen hier aan de andere kant van de wereld en inderdaad mensen ontmoeten vind ik hier een stuk moeilijker dan in de meeste landen. Ik heb hier ook nog geen werk dus misschien dat dit ook wel meetelt. Woon je nu permenent in Australie of blijven jullie tijdelijk? want ook dat is een heel gedoe hier hé.
Ik woon niet in Australië, maar denk er soms wel aan… Ik vraag me alleen af wat voor werk jullie hebben of zijn jullie door je werkgever in NL gevraagd in Australie te komen werken?
Ik heb het idee dat het vrij moeilijk is een baan op niveau te vinden daar, klopt dat?
Ik ben Samantha, net 30 jaar (maar zo voel ik me niet hoor!!:tssk:) en woon sinds augustus in Sydney. Nu nog even tot eind februari, maar daarna ws zo snel mogelijk weer terug.
Ik ben hier naartoe gekomen omdat mijn vriend aussie is. Het bevalt me hier prima, maar idd het ontmoeten van nieuwe mensen is niet heel makkelijk. Is wel even wat anders dan het drukke sociale leventje dat ik gewend was. En het is zo heerlijk af en toe even nederlands te kletsen!
Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen.
ik wil ook naar australie gaan. mar ik wil gaan wonen. ik zit wel met een vraag. kijken ze daar tegen een zwartharige ook zoals men er hier in NL tegen aan kijkt? of zijn ze dat beeld gewend van hun medebewoners?
ik zou hier heel graag een antwoord op willen hebben.