Wijntje drinken in de buurt van Kusadasi??

Wanneer je in de buurt van Kusadasi vertoeft ga eens naar Sirince en Meryemana.

Tocht er naar toe is al mooi genoeg om het te doen.
Te komen vanuit Selcuk.

Sirince is een zeer leuk(beetje toeristisch) wijnbergdorp waar je een gezellige middag kunt doorbrengen onder genot van een zeer lekkere maaltijd met een wijntje tijdens zonsondergang.
Zeer leuk dorp met typische huisjes en kleine winkeltjes.

Meryemana is de kapel waar de maagd Maria zou zijn geweest en de laatste 8 jaar van haar leven zou hebben doorgebracht.
De weg er naar toe gaat langs de manderijnen gaarden waar je ook eens zou moeten stoppen om te kijken en er 1tje te eten.

Gulu gule:dag:

Flyboy

Inderdaad Flyboy ik ben het helemaal met je eens.
Als je even buiten het centrum gaat en de buitenzijde van het dorpje opzoekt krijg je een heel mooi panorama van de omgeving.
Voor zover ik weet betekent Sirince (Sirin köy) - lief dorp - en dat is het ook. Allaha ismarladik

Persoonlijk vond ik het ‘huisje van Maria’ niet zo ‘waardevol’ als ik het verwacht had…

Sirince daarintegen: ZALIG!!! Ga lekker een wijntje proeven, neem wat flessen mee: Of ga heerlijk het dorp in, en kijk wat de dingen kosten in vergelijk met Kusa. Ohhhh Sirince(goed te doen met de bus)

Maar zo is er rond Kusadasi zoveel te zien!!!

Wij gaan al meerdere jaren rond kerst - oud en nieuw naar Turkije en dan afwisselend naar Kusadasi en Bodrum.

Sirince staat echter elk jaar op de kalender omdat we er nog steeds erg van genieten en in de winter zijn de prijzen nog lager dan in de zomer en de mandarijnen zijn in de winter vaak nog lekkerder dan in de zomer.

Helaas deze winter niet mogelijk, maar volgend jaar waarschijnlijk ons 10 jarig lusturum.

Komende zomer echter wel weer lekker naar Turkije na een paar jaar niet.
Gezellig vrienden bezoeken in Zonguldak en dan heerlijk langs de Kara Deniz naar Rize voor een volgende stop bij vrienden in de bergen.

Dan via Sumela naar Sivas en Cappadocie om dan de Derwishen in Konya te bewonderen en te eindigen in Karaburun bij Izmir waar weer andere vrienden een klein hotel hebben.

Kortom : kan niet wachten tot het juni wordt!!!

:wereld:Flyboy:wereld: