van 3 juni t.e.m. 10 juni zijn wij op huwelijksreis in Kusadasi (hotel Fantasia). Wij zijn wel een beetje cultuurliefhebbers en zullen zeker een bezoek brengen aan Efeze.
Nu vroeg ik mij af welke sites er nog zeker de moeite zijn om te bezoeken (liefst te bereiken met dolmus of taxi).
Wat moeten we zeker bezocht hebben in Kusadasi zelf?
trouwens, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk
heel veel plezier op de grote dag, tijdens jullie huwelijksreis naar kusadasi (goede keuze ) en veel geluk in de toekomst
Ik hoop dat Kusadasi een goede keuze is… We hebben er bewust voor gekozen naar daar te gaan aangezien we dan dichter bij bezienswaardigheden zaten dan Bodrum (misschien wel gezelliger???).
Efeze gaan we sowieso doen (daarom hebben we ons huidig hotel gekozen). Amper 20 minuten van efeze !!!
zeer interesant als je van cultuur houdt.
Mijn vrouw heeft daar rondleidingen gehouden.
Ik ben er afgelopen augustus geweest, maar 't was TE heet.
Wel een petje meenemen, in Juni is de temperatuur ook behoorlijk hoog
en je hebt weinig natuurlijke bescherming tegen de zon.
met de auto is er heel goed te rijden. En dan is er de wereld te doen: idd Ephesus, Didema, Mielete, Priene, Het millipark
Dan Sirince, naar Aydin, of Sòke naar de markt. Naar Tire is ook zo leuk…
Ach geef mij 4 weken, en een auto en ik ben nog niet naar alles geweest…
En echt, wij doen al jaren in die omgeving rijden heel goed te doen, en huren valt best mee als je voor meerdere dagen een auto neemt…
Daar twijfel ik geen seconde aan… Turkije lijkt me zo een geweldig land waar zo enorm veel te zien is dat we bijna verplicht zijn om er nog enkele vakanties door te brengen…
Heb enkel Istanbul al bezocht en dit vond ik al een enorme ervaring… Zo’n geweldige stad… We hebben gekozen om een iets rustigere vakantie te nemen (normaal veel citytrips en dan veel willen zien)…
Nu gaan we vooral genieten en alle stress van onze trouw en bouw van ons af laten vallen… Maar zonder een bezoekje aan het één en ander kan ik toch niet naar Turkije gaan hé…
Efeze lijkt me zo enorm mooi… Ik heb er echt zin in… Er over praten doet ons al watertanden !!!
Leuk, dat je gaat trouwen.
Maar over die week in de buurt van Kusadasi:
Als je in Efese bent, kun je ook het museum in Selcuk bezoeken. Best interessant. En daar in de buurt is ook een bedevaartplaats: Meryemana:het huis van Maria.
gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, en inderdaad 1x naar Turkije en je bent verkocht. 10 jaar geleden wilde mijn man eigenlijk niet naar Turkije…maar na 1x er te zijn geweest wil hij niet anders, en ik ook niet als ik op het vliegveld van Turkije sta, dan ruik ik het land…zo lekker.
Als je daar bent, is het zeker een aanrader om te informeren of je de hangende herenhuizen kan bezoeken. Dan moet je helaas(of tenminste dat moesten wij 2-3 jaar geleden) extra entree betalen, een gids huren, maar die extra kosten zijn het dubbel en dwars waard…zooo mooi!! Kijk anders op m n foto’s, daar staan er 2 op hierover…
En zo nog veel meer… Wij komen al tig keer in die omgeving, dus als er vragen zijn, pb me maar… kan ik je zat tips geven. Ik persoonlijk(en ik ben een actief gelovige) heb niets met het huisje van Maria… Te commercieel… 1 huisje, veel poespas eromheen, en in het huisje een beeldje van Maria… That’s it!
Nogmaals veel voorpret, zoweel voor de 24ste mei als voor de 8 dagen erna!
:dag: