Op vakantie drink ik graag een wijntje bij het eten of voor het naar bed gaan lekker op m’n balkonnetje. Nou lees ik verschillende verhalen over prijzen van wijn, varierend van 6 euro tot wel 60 euro per fles? Wie weet wat een fles wijn kost? En is het ook in de supermarkt te verkrijgen?
wit of rood?
een hele goede droge witte wijn die ze ook in restaurants schenken: pearly bay ( of zoiets) staat ook in alle supermarkten en is volgens mij prima. prijzen gezien tussen de 4 en 10 euro. in het restaurant 10 euro voor een hele fles.
De meeste huiswijn is ook gewoon goed hoor.
Wijn? Gambia heeft zijn eigen bier: Julbrew! Ook heel lekker en erg verfrissend tijdens de hete dagen!
Maar een wijntje is natuurlijk ook heel lekker. Maar wees gerust… het is, net als alles in The Gambia, prima te betalen ![]()
Dank jullie wel!!
Ik kan de witte wijn van Pearly Bay ook aanraden; van D 295 tot D 395 voor betaald (6,55 tot 8,75 Euro). De rode viel slecht bij mijn vrouw.
In Senegambia kan je heerlijke wijnen kopen in verschillende prijsklassen.
Zijn 2 Belgen (fr en nl talig).
Hoewel ik een rode wijn liefhebber ben heb ik mij tot de Jul Brew beperkt. En dat smaakte heel goed. Eén keer heb ik een (Green Mambo) fles rode wijn genomen, 600 d, en die was niet echt Chateau migraine maar een prijs zou deze nooit verdienen. Mijn vrouw nam altijd witte wijn maar daar ik dat iet lust moet ik op haar voordeel afgaan en die bleek lekker te zijn. Er is amper een prijsverschil tussen de wijnen in het restaurant en in de supermarkt (wel supermarkt aan het hotel dus toeristen gericht)