~Een vriendin en ik willen in de zomer voor 3 maanden naar 't buitenland en daar dan werken.
We zijn op zoek naar werk!
Het lijkt mij nikks om achter een bar te werken in een discotheek, das niks voor mij en een vriendin.
Wie heeft tips?
~Een vriendin en ik willen in de zomer voor 3 maanden naar 't buitenland en daar dan werken.
We zijn op zoek naar werk!
Het lijkt mij nikks om achter een bar te werken in een discotheek, das niks voor mij en een vriendin.
Wie heeft tips?
Hallo meiden
Wat een leuk idee om te gaan werken in Spanje, maar pas op, want ik heb hier een verhaal voor jullie!
Afgelopen zomer ben ik met een vriendin naar Lloret de mar geweest om 3 maanden te gaan werken bij de Venga Beach Club. Via het internet zijn we bij de Venga terecht gekomen en dit was de enige club die vanuit Nederland alles regelde. Reden temeer dus om hierop te reageren. We hebben een sollicitatiedag in Rotterdam gehad waarin ook gelijk alles omtrent het werken bij hun uitgelegd werd. Alles leek prima in orde. 9 uur per dag 6 dagen per week werken, huisvesting werd geregeld en er werd ons verteld dat we in Spanje een contract zouden moeten tekenen.
Niets van dit alles was waar. We werkten 12 uur per nacht, 7 dagen per week. Huisvesting was inderdaad geregeld, maar was vreselijk en ook nog eens enorm duur! Ook een contract heb ik nooit getekend. Gevolg was dat we echt uitgebuit werden. Wij werden serieus geslagen als we niet ‘goed genoeg’ werkten, en ook een groot deel van mijn geld heb ik niet gezien. Uiteindelijk ben ik er na 18 dagen mee opgehouden.
Toevallig zag ik gisteren in de uitzending bij Ook Dat Nog op Nederland 1 dat ze de Venga besproken. Deze uitzending wordt vandaag 5 jan 2004 om 15.15 uur herhaald. Ook op de site van Ook Dat Nog kun je meer over de Venga lezen, maar hier geven ze ook tips!
Mijn advies luid: Proppen in Spanje, hartstikke leuk! Maar ga NIET naar de Venga Beach Club!!
Waar ik wel veel positieve dingen over gehoord heb is snoepies in Salou. Hopelijk heb je hier iets aan! Groetjes