Werken in Spanje

Beste mensen,

Ik ben 21 jaar jong, en op zoek naar een baan in Spanje voor de duur van ong. 3 maanden. Nu heb ik totaal geen ervaring met werken in het buitenland dus weet ik niet waar ik moet beginnen met zoeken, en wat voor soort werk er vaker wordt gedaan door mensen van mijn leeftijd, die voor een tijd van 3 maanden willen verkassen.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

Groetjes,

Sjors

Hallo Sjors,

Dat is ook erg moeilijk. Wellicht is het goed om eens stevig tijd uit te trekken om de site www.werkvindeninspanje.nl door te spitten. Daar staan zo’n 800 links bij elkaar, waaronder banenbeurzen voor werkelijk elke soort baan.

Als je eenmaal weet waar je wilt gaan werken, gewoon ticket kopen, onderdak regelen (al is het maar voor een paar dagen of weken) en terplaatse een baantje regelen. Werk is er echt wel. Maar heb geen illusies over de betaling en de arbeidvoorwaarden.

In ieder geval succes toegewenst.

Hoi George,

Ik weet natuurlijk niet of je in de zomer gaat, maar mocht dit zo zijn dan is het niet zo moeilijk om een baantje te vinden, tenminste, als je in het toerisme zou willen werken…Ik heb zelf in de zomer van 2007 5 maanden stage gelopen in Spanje, Calella. (een uur van Barcelona). Dara zijn genoeg baantjes te vinden, bijvoorbeeld bij de discotheken (Zillion en Menfis, deze zoeken ook mensen voor deze zomer bijv.), bij Hans en Grietje, een eetcafe en Nederlands cafe als bediening/barmedewerker. Ik zelf werkte als receptioniste in een hotel via een Nederlands/Spaanse organisatie die stagaires en medewerkers in hotels aan de Costa Brava enz. plaatst. Hun website is www.animafestexperience.com. Ze zoeken altijd mensen voor bar, receptie en animatie. Zij hebben ook mensen voor de winter nodig voor bijvoorbeeld Benidorm en Andorra. Mocht je meer willen weten je kan me altijd mailen!

Groetjes Dominique

hai dominique,

ben opzoek naar een baantje in barcelona centrum voor 7 maanden kan je me ermee helpen

groetjes:zon02:

Hoi,

Kijk toch eens op www.werkvindeninspanje.nl, kijk op de banensites die daar staan. Als je op die pagina’s gaat zoeken, kom je banenzoekmachines tegen die zo´n 90% van de markt dekken.

Neem de tijd om te kijken wat er zoal gezocht wordt. Maak een shortlist en ga er naar toe. Slooiciteren via internet heeft weinig zin. Langsgaan.

pak de eerste baan en zoek van daauit verder.

Succes,

pietmeijers
www.pietmeijers.nl