Wie weet welk dier dit is uit Borneo (Maleisië) ??

Vorig jaar ben ik naar Borneo afgereisd en daar de jungle ingegaan.

Na het Orang Oetan-centrum te hebben bezocht in Sepilok werd mijn (niet goed Engels-sprekende) gids héél enthousiast over iets dat hoog in de boom zat. Volgens mij zei hij iets over een onlangs ontdekt soort, maar ik weet het niet meer zeker.

Ik nam een foto onder het motto ‘ik kijk thuis op de pc wel wat het nu precies is’. Alleen nu weet ik het nog steeds niet! Het lijkt op een grote moeder met een schattig klein kindje.

Hebben jullie misschien een idee?

http://i9.photobucket.com/albums/a55/ilvy/Diertje.jpg

Volgens mij is dat toch gewoon zo’n vliegende vos (flying fox)? Blijkbaar niet als het een nieuwe soort is natuurlijk :slight_smile:

Hoi Ilvy,

Zover ik kan zien is dat een flying lemur, ik weet de Nederlands naam niet. Volgens de gids ziet hij er uit als een eekhoorn, maar heeft hij het maag/darmkanaal e.d. van een aap. Hij ziet er ook een beetje uit als een kruising tussen een lemur en een vliegende eekhoorn.

Groetjes!

Ja het lijkt erg veel op diezelfde beesten die in Perhentian in die bomen hangen…en er soms zomaar uitvallen (een keer kreeg een toerist die er lag te zonnen er bijna een op zijn hoofd)…

Ik hou het ook op een flying Lemur, ik heb nog een andere foto gevonden op internet en het lijkt er wel veel op,

Gr. Frank

Ah…mooi om te weten…want ik was dus altijd in de war met een dier dat niet bestaat ;)…Flying Lemur…maar eens wat onderzoek naar doen :slight_smile:

Het is inderdaad een “vliegende lemur”, en het klopt dat het een recent ontdekt soort is volgens dit artikel: MSN

Er waren er al 2 bekend maar in 2008 is een derde soort ontdekt.

1 like

Super! Sowieso bedankt allemaal, nu kan ik weer rustig slapen haha :slapen: