Wij hebben een appartement even buiten Alanya gekocht. De oplevering is half april. Het grootste gedeelte van de inrichting schaffen wij in Alanya aan. Toch willen wij een aantal persoonlijke dingen uit Nederland meenemen. Het zal gaan om plm. 10 verhuisdozen. Via internet is het mij nog niet gelukt om een vervoersbedrijf te vinden dat op Turkije rijdt of vliegt. Heet iemand een goede tip voor mij?
Je zou eens kunnen vragen bij de vliegmaatschappij waar je zelf mee naar Turkije vliegt, wat het kost om de dozen mee te nemen.
Wij zelf hebben 4 jaar geleden ons appartement gekocht en elke keer als we gingen namen we extra spullen mee. Uiteraard hebben we daarvoor moeten betalen, maar uiteindelijk vond ik het toch wel meevallen wat het gekost heeft. In totaal heeft het zo’n 100 euro gekost aan overgewicht zeg maar! En al je familie en kenissen die erheen gaan wat spullen mee laten nemen. Dan duurt het wel wat langer, maar heb je uiteindelijk toch daar wat je er wilt hebben!
Succes ermee en veel woonplezier in Alanya!
ik ben daar vorig jaar ook druk mee geweest, maar kreeg steeds nul op rekest. Inderdaad wat Marjan zegt je kunt het beter meenemen als overbagage. Je mag maximaal 32 kilo in je koffer hebben, maar je mag zoveel koffers meenemen als je wilt. De prijs voor overgewicht varieert van 4 euro t/m 8 euro per kilo (bijvoorbeeld sky airlines hanteert 4 euro, transavia 7 euro en pegasus 8 euro). Een paar kilo krijg je altijd wel cadeau. Ik ben er vorig jaar gaan wonen en heb in etappes steeds wat meegenomen. Succes ermee.
Hoi
Ik las je berichtje wellicht een beetje laat. We zitten zelf een deel van het jaar in de buurt van Alanya. Ik heb een aantal spullen per post gestuurd dit duurde ongeveer 6 weken. Het meeste kwam aan, maar het is wel duur om te doen. Verhuiswagens komen deze kant niet op. Een andere optie is inderdaad dit per vliegtuig te doen, wat wij ook indertijd gedaan hebben. Zelfs de fietsen zijn op deze manier meegegaan. Ging goed. Meestal als je op tijd aanvraagt kun je veel meenemen tegen een schappelijke prijs je moet wel onderhandelen.
Succes
Het gaat bij ons om een ruim 10m3 en dt stuur je niet zomaar op.
Het valt niet mee om een vervoerder te vinden die het ook nog voor je door de douane haalt.
Houd er overigens rekening mee geen electronica mee te nemen je betaald je scheel aan import.
We hebben nog geen praktijk ervaring maar ik heb twee adressen die positief reageerde.
[EMAIL=“Laurens@allround-transport.nl”]Laurens@allround-transport.nl is bereid ons te “verhuizen” je kunt ook eerst naar de site.
De andere heb ik alleen een telefoon nummer van is een Turk die in Duitsland woond en regelmatig op Turkije rijd. Ik heb zijn nummer uit Alanya van onze Makelaar en is een van de weinige waar zij positieve ervaringen mee hebben. Eerlijkheidshalve moet ik er bij vermelden dat dit soort dingen van Duitsland naar Turkije wat makelijker gaat. Maar volgens hem was dat prima te regelen. Ik hoop wel dat je wat Turks of Duits spreekt. Als je interessen hebt stuur me dan een BP’tje
Hallo allemaal ,
hier een aantal bedrijven die op Turkije rijden:Rijnart Internationaal Transport in Roosendaal ,Decker expeditie b.v. in Venlo , Marmolux B.V. in Valkenswaard , Groep H.essers(voormalig Centrum Transport) in Valkenswaard.
De Groetjes uit Breda
Dit jaar heb ik zo’n 7m3 laten verhuizen naar Turkije (Bodrum-regio) door het bedrijf KHZ uit Alphen aan den Rijn. Hun agent in Turkije (Soyer Int. Moving Comp. in Izmir) heeft de douane-afhandeling en het verdere transport geregeld. Ik moest wel zelf in Izmir voor de inklaring komen tekenen. Na betaling van 60 lira douanekosten werden de spullen 3 dagen later afgeleverd. Er was inderdaad geen electronica bij want ik wist dat je daarover behoorlijk veel invoerrechten moet betalen. Beide bedrijven waren zeer attent, behulpzaam en e-mails werden snel beantwoord.
Om de goederen officieel te kunnen invoeren moest ik de volgende documenten kunnen overleggen:
paspoort
verblijfsvergunning
eigendomsbewijs woning of 'n door 'n notaris bekrachtigd huurcontract
belastingnummer
een door 'n notaris bekrachtigde volmacht aan de firma Soyer om alle douane-formaliteiten te verrichten (een Turks exemplaar kreeg ik bijgeleverd)
Misschien kan dit jullie van pas komen,
succes en groeten uit Turkije
even een vraagje ik ben van plan om mijn dvd speler cd speler en een strijkijzer mee te nemen ik doe deze spullen gewoon in mijn koffer maar zou je hier ook invoerechten op moeten betalen ?