Wij, gezin met drie kinderen (10,8 en 6) en opa en oma zijn in de kerstvakantie 2012 op Koh Chang. Wij vroegen ons af waar het leuk is om oud en nieuw te vieren. En zijn er nog andere gezinnen die ook rond die tijd op Koh Chang vertoeven? Ik denk dan aan aan leuke locatie, strand misschien? Ook leuk voor onze kinderen, dus geen drankfestijn of keiharde muziek.
Wij hebben erg veel zin in onze reis, we zijn in 2010 ook geweest, maar vlogen toen helaas met oud en nieuw weer naar Holland.
Ik hoop dat er mensen zijn die tips kunnen geven.
Groeten Caro
Hee Caro,
Het beste wat je kunt doen is even rondvragen zodra je op Ko Chang aankomt.
Naar mijn inschatting is White Sand Beach met oud en nieuw iets te heftig voor jouw kids, maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe ze daar “los” gaan. Er zijn daar veel restaurants , en er is muziek, maar ik moet er dan meteen bij zeggen dat het percentage Russen hoog lag toen ik daar was. Dat zou voor mij een reden zijn om weg te blijven.
Hierbij moet ik wel opmerken dat het op normale dagen en avonden prima toeven is, je hoeft er zeker niet met een boog omheen.
Ik heb ook een paar dagen in Khlong Prao gelogeerd bij Blue Lagoon Bungalows, dat beviel mij veel beter dan White Sands, maar ik ben op mijn rust gesteld. Dus voor jullie geen echte aanrader. De eigenaresse en haar broer zijn zo gek als een deur, dus ik heb me suf gelachen. Het restaurant is uitstekend. Ze geven daar ook kookcursussen, dus was je dat van plan, zeker doen !
Er is ook nog Lonely Beach, dat zag er behoorlijk gezellig uit, informeer even wat men daar van plan is. Dat lijkt me op het oog voor jullie de beste optie.
Alles staat of valt natuurlijk met wat de plannen zijn van de restaurants en bars die op de stranden gevestigd zijn. Dus daarom : Informeer !
Hans.
Dank je wel, Hans, voor je snelle antwoord. Wij zitten zelf aan de Klong Prao beach. Vervoer is geen enkel probleem, want we hebben een bus gehuurd vanaf Bangkok en rijden zelf. Ik vond de vorige keer Bang Bao ontzettend leuk, maar worden daar ook speciale dingen georganiseerd? Wij vonden White Sand ook te massaal en toeristisch.
Ik hoop op nog meer reacties, in elk geval bedankt voor de jouwe, Hans!
Groeten Caro