wie o wie heeft avies voor mij en nederlandse contacten gezocht op sicilië

hallo allemaal,:dag:

toch nog meer even een oproep aan jullie.
ik ben een alleenstaande moeder van 2 en ik wil dolgraag emigreren naar Sicilië.:zon02:
is er iemand die tips:idea: voor me heeft, advies, wat dan ook?
en daarnaast ben ik op zoek naar Nederlandse contacten op Sicilië.:zon02:

hoop echt dat er iemand is die reageert

groetjes

Hallo Amber,

Wat leuk dat je wilt gaan emigreren naar Sicilië. Zelf heb ik ook de intentie om te gaan en houd het mij bijna elke dag wel bezig.

Ben je er ook al naartoe geweest?

Ik heb de volgende tips voor jou:

• Leer de taal. Het is nog leuker om dat op Sicilië zelf te doen natuurlijk, ik ga zelf in september naar Scuola di Babilonia in Taormina, is in het Noord-Oosten van Sicilië. Je kan er zelfs voor kiezen om voor een lange tijd te gaan, zit natuurlijk wel een kostenplaatje aan maar regelen ze wel accommodatie voor je. Kijk even op www.italstudio.nl
  • Maak contacten in Sicilië, zij hebben vast ook meer tips en misschien wel een baan via via beschikbaar.
  • Update je CV in het Engels (of Italiaans) en ga opzoek naar bedrijven, laat je gezicht zien en lever je CV persoonlijk in.
  • Mocht je een baan treffen, dan kan je opzoek gaan naar een huisje.
    Dan heb je de volgende sites:
    Case in vendita - Immobiliare.it
    www.affitto.it/
    http://www.mioaffitto.it/

Hoop dat je er wat aan heb!

Veel succes.

Groetjes Natascha

Hi Natascha,

wat heb je me enorm blij gemaakt met je mail.
en wat ben ik blij met al je tips.
heb daar zeker wat aan!!! :biggrin:
dank je wel.
wat heerlijk ook om eindelijk is te kunnen praten met iemand die de zelfde liefde voor Sicilië met me deelt .
ja ben er zeker al eens geweest ,al is dat wel al een flink aantal jaren geleden.
vanaf dat moment was ik ook meteen verkocht.
Bovendien is het zo dat de moeder van mijn oma uit Sicilië (Marsala) kwam.
dus denk dat het ook gewoon in mijn bloed zit.
Dat is dan ook de plek waar ik naar toe wil.
en ja er gaat geen dag voorbij zonder dat ik er even mee bezig ben. :slight_smile:
Nogmaals hartelijk dank voor je hulp,je hebt me enorm op weg geholpen en wie weet zien wij elkaar nog eens in Sicilië.

groetjes Amber