Emigreren naar Sicilie !

Buonasera!

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Madison, 23 jaar oud en woon momenteel in Nederland. Eind december ben ik klaar met mijn studie. Heb dan twee mastertitels behaald aan een Nederlandse universiteit (rechten) en ik ben dan echt klaar om mijn grote droom waar te gaan maken, dwz: emigreren naar het buitenland.

Eigenlijk wist ik nog niet naar welk land ik wilde gaan, maar ik heb een jongen ontmoet uit Catania en ik dacht: Catania? Waarom ook niet? Er zullen vast enorm veel hindernissen zijn. De eerste is al dat ik de Italiaanse taal niet beheers. Ik ga me dus de komende maanden toeleggen op het mij eigen maken van de Italiaanse taal. Daarnaast spreek ik vloeiend: Nederlands, Engels en Duits.

Zijn er hier mensen die in Sicilie wonen of er naartoe geemigreerd zijn? Ik zal veel hulp nodig hebben met het regelen van woning en werk. De bedoeling is dat ik mij daar niet direct/permanent vestig, maar eerst een paar maanden aan ga kijken hoe het leven mij daar bevalt.

De jongen die ik heb ontmoet is mijn droomman, het was raak bij de eerste blik en ik voel dat ik daarheen moet gaan, gezien een lange afstandsrelatie voor mij (en voor hem) niet gaat werken. Daarbij is dit niet mijn enige drijfveer om naar Italië te komen. Ik vind het een prachtig land en wil mijn avontuur/mijn droom waarmaken.

Grazie!

Buonasera!

Ik ben Angenita en ik ben twee maanden geleden naar Sicilië geëmigreerd! Ook om met mijn vriend samen te zijn! Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen tot nu toe!

Als het leuk vindt, mail me dan: dasverdanja@hotmail.com

Groetjes, Angenita

ciao madison,

een paar jaar later, maar ik lees net je bericht over het emigreren naar Sicilia.
ik ben amber en ik ben enorm benieuwd hoe jou het emigreren naar sicilia is bevallen en hoe je dat allemaal geregeld hebt.
ik ben een alleenstaande moeder en zou heeeeel graag willen emigreren naar Sicilia.
misschien hebt je tips?

groetjes,
amber