je hebt de trein reizen in je programma staan ik hoop voor je dat je die al hebt
geboekt anders kan dat wel heel lastig worden, treinen zijn altijd vol.
1 dagje in Dambulla vond ik voldoende. Nilaveli ben ik niet geweest, dus kan ik niets over zeggen. Weeshuis voor olifanten in Pinnawela zou ik overslaan. Olifanten worden ook daar slecht behandeld. En toerisme houdt dat alleen maar in stand als men daarheen blijft gaan. Sowieso worden olifanten in dat soort landen in gevangenschap vaak slecht behandeld. Hoe leuk een olifant ook is, zoek ze liever op in wildparken waar ze in de vrije natuur lopen. Ik zou ook een stop in Nuwara Eliya inplannen. Is lekker om even af te koelen en evt. uitstapje te maken naar World’s End. De badplaatsen in het zuiden hebben allemaal mooie stranden, dus dat maakt niet zoveel uit. Persoonlijk vond ik Unawatuna en Mirissa erg mooi. Al ben ik er wel voor de Tsunami geweest en weet dus niet hoe de wederopbouw in de verschillende plaatsen is geweest. Voor Galle zou ik zeker een hele dag uittrekken. Is een leuk stadje. Eventueel kan je de laatste stop nog doen in (de buurt van) Bentota (westkust). De trip van Galle naar Colombo in één dag is lang, zeker als je op die dag ook nog Galle wilt bezoeken. Houd er rekening mee dat de kwaliteit van de wegen in dat soort landen niet zo is als bij ons. 100 KM rijd je niet zomaar in een uurtje. Nu ben ik er lang geleden geweest, dus er kan in de tussentijd natuurlijk een hoop veranderd of verbeterd zijn. En ik weet niet of je zelf gaat rijden of een auto met chauffeur wilt regelen, houd er ook rekening mee dat het verkeer in en om de steden enorm chaotisch kan zijn. Als je al wel eens in Azië bent geweest, dan weet je vast wel wat ik bedoel ;).
Sri Lanka is echt schitterend dat allereerst. Ik heb een taxi genomen van Galle naar Colombo. Goed te doen over een goede snelweg voor 40 euro dus dat is een mogelijkheid.
Tangalle is een heerlijk plaatsje met prachtig strand…of je zo in een reisgids stapt maar dan nog mooier.Ga dan gezellig in de avond naar Kura Place voor lekker eten en gezellige live muziek en een toffe eigenaar!
In Ella de Little Adams Peak naar boven lopen voor een prachtig uitzicht. In Udawalawe heb ik weinig dieren gezien dus daar zou ik niet meer heen gaan.
Fijne reis…waar je ook heen gaat,het is een prachtig land!
ik was er afgelopen dec, ik kan alleen advies geven vanuit eigen reisschema.
ngombo goed om aan te komen, mocht je nog puf hebben bezoek dan de vismarkt.
eerste gedeelte ziet er goed uit, 1 basis punt om polonnuruwa, sigiriya, dambulla te doen ! klooster in de grotten de leeuwenrots en fietstocht zijn aanraders.
daarna zijn wij naar kandy gegaan, paar leuke dagen gehad, boottocht, palmwine drinken en naar de botanische tuinen.
vervolgens de treinreis in twee etappes gedaan nuware eliya alwaar je heerlijke high tea hebt in de grand, en daarna naar ella. wij hebben de trein kort ervoor geboekt. Ella is heerlijk om even te blijven
wij zijn zowel udewalawe als yala geweest ik vond udelwalawe gaver omdat je gevoel hebt dat je de enige bent in het park en we hebben heel veel gezien. Yala is veel toeristische maar wel kans op de luipaard.
daarna de kust gehad mirissa, galle, hikkaduwa alwaar mirissa echt heel relaxt , ook kan je daar walvissen spotten. en dagje galle zeker de moeite waard.
hebben jullie een eigen chauffeur wel handig. ik heb alles lokaal gedaan is te doen maar soms wel gevaarlijk !
kLOPT LIGT ERAAN WELKE BESTEMMING JE KIEST MET JE TREIN EN HET TIJDSTIP NATUURLIJK!
MIJN ADVIES IN COLOMBO FORT BUSSTAND GA NAAR INTRCITY BUS IS VLUGGER VAN COLOMBO NAAR MATARA/ K& KANDY DAN MET TREIN OVER DIE NIEUWE SNELWEG EN GOLEDKOPER DAN TREIN COL- MAR. +/- 500 ROEPI = 4euro. Ik ben er van 4 dec.2018 t/m 3 mrt. 2018 alles zelf doen en op tijd geregeld. NEEM JE TIJD VOOR JE GEPLANDE VAK. TIJD MOET JE NIET OP REKENEN EN ZEKER NIET OP AFSPRAAK DAT IS DE SRI LANKAAN!. Onhoud deze woorden EEPA( ik wil het niet) JANDE( ga weg) ETTIE( genoeg)NHA ( nee) Je zal zien het doet wonderen. prijzen altijd afdingen bij tuktuk. bij overeenkomst van prijs bij instappen herhaal je prijs cijfer voor cijfer van 150 willen ze graag ?50 van maken . krijg je zeker geen misverstanden!!! JE KAN ME BENADEREN OP 06 4050 8771.