Wie kan mij helpen? Tips gezocht voor rondreis juli

Als verrassing voor mijn zoon ben ik een reis naar Colombia aan het plannen. Het plan is om in juli te gaan. Wij houden van droog warm weer niet van regen dus ik denk aan Zuid-Columbia en dat noorden niet geschikt is. Klopt dat? Of heeft iemand hier hele andere ervaringen mee?
Ik zoek een combinatie van de kust en natuur.
Er is zo veel informatie op het internet te vinden dat ik er niet meer uitkomt.
Wie kan mij helpen?, Wie heeft er tips voor een 3 weekse rondreis?
Alvast bedankt…

Hoi! Wat ontzettend leuk zeg! Ik woon 2 jaar in Colombia en heb al veel gereisd. Daarover heb ik een blog waar je een hoop kunt vinden. Juist het noorden is wel geschikt voor droog en warm weer. Over het klimaat, ook per regio, lees je hier: http://www.besabine.com/klimaat-colombia/.

In 3 weken kun je een hoop moois zien en doen. Een mooie combinatie natuur en kust kun je prima maken. Besteed bijvoorbeeld 4 dagen in Eje Cafetero (natuur en mooie dorpjes), een paar dagen **Medellín**met een uitstapje naar Guatapé(natuur, stad en geschiedenis) en een week oid aan de kust (Cartagena, Parque Tayrona). Ook ten noorden van Bogotá is van alles te doen. 1 nacht is voldoende voor Villa de Leyva en een paar dagen naar San Gil/Barichara is ook erg leuk. Op mijn site vind je alles over reizen in Colombia: http://www.besabine.com/op-reis-in-colombia/. Binnenkort komt er meer online over Valle de Cocora, Eje Cafetero en in december meer over Santander.

Veel succes met plannen!

Groetjes,
Sabine

2 likes

Heerlijk land ! Dat wordt genieten.

Besabine zei het al :
de groene omgeving van het Koffiegebied is prachtig. De bergrijke Cocoravallei is uniek.

Salento zelf vond ik te toeristisch. Liever Filandia (ook kleurrijke huizen).

Naast wat al gezegd is, nog enkele aanraders in het zuiden :

  • Tatacoa woestijn
  • San Agustín en omgeving, archeologische sites (werelderfgoed) en natuur
  • Dinsdagmarkt van de Guambianos-indianen, in Silvia, makkelijkst bereikbaar vanuit ‘witte stad’ Popayán
1 like

Dank je wel Sabine! ik ga direct kijken. Het is fijn om iets gerichter te kunnen kijken.

Graag gedaan! Als je nog vragen hebt mail me gerust (contact via mijn blog)!